معاون تولید انستیتوپاستور گفت:واکسن انستیتو پاستور، واکسن پروتئینی نو ترکیب است، فرمولاسیون آن نیز مانند واکسن هپاتیت است که در بدو تولد به کوکان نیز تزریق می‌کنند.

کم بودن جانباختگان سویه جدید کرونا به دلیل واکسیناسیون است
کلانشهر:دلارام درود گفت: واکسن پاستوکووک در مطالعات بالینی که در ۸ شهر و ۲۴ هزار نفر انجام شد، ثابت کرد بالغ بر ۹۰ درصد کارآیی مثبت دارد و در اطفال از ۲ سال به بالا در کوبا و ۵ سال به بالا در ایران مجوز مصرف دارد.

معاون تولید انستیتوپاستور گفت: ما قرار داد انتقال تکنولوژی واکسن پنوموکوک یا ذات الریه کودکان را با دستور مقام معظم رهبری در دستور کار داشتیم و تکنولوژی تولید این واکسن دقیق مشابه با واکسن پنوموکوک بود و مطالعات تولید آن را حدود ۳ یا ۴ سال پیش شروع کردیم لذا در توسعه آن متوجه شدیم ظرفیت تولید این واکسن بر اساس همان تکنولوژی وجود دارد و پاستووکووک نیز از آن بهره برده است.

او افزود: این تکنولوژی تاییدیه‌های جهانی را اخذ و کارایی خود را مشخص کرده است، به طوری که ایمنی آن ثابت شده است لذا انستیتو پاستور به سراغ آن رفت و با افتخار می‌توان گفت جز تنها عضو‌های شبکه انستیتو پاستور‌ها هستیم که تولید واکسن را نیز در دستور کار خود داریم. در زمانی کوتاه یعنی کمتر از یک سال این واکسن توسعه پیدا کرد و به معاونت سلامت وزارت بهداشت عرضه شد.

درود گفت: بیشتر مردم کشورمان می‌دانند که وارد پیک جدید کرونا شده ایم و باید مواردی زیادی را رعایت کنیم. اکنون تابستان است و مسافرت‌ها بیشتر می‌شود ، همچنین در آستانه بازگشایی مدارس هستیم. از همه مهم‌تر مراسم هایی به واسطه ماه محرم انجام خواهد شد لذا به شکل‌های مختلف شاهد تجمعات  خواهیم  بود.

او گفت: با توجه به تکنولوژی‌هایی که داریم در جهان جز کشور‌هایی هستیم که برای دریافت دز یادآور واکسن حق انتخاب داریم.واکسن موضوعی تبلیغانی نیست و اساس علمی دارد و هر شرکتی که به توانایی  تولید واکسن رسیده و تاییدیه‌های لازم را از سازمان عذا و دارو کسب کرده است مردم باید به آن اطمینان کنند.

به گفته معاون تولید انستیتوپاستور، ویروس کرونا تقریبا ویروسی جدید است لذا نمی‌دانیم که ماندگاری آن در بدن چه گونه است و چه عارضه‌هایی دارد و در نتیجه عقل حکم نمی‌کند که بدن خود را به واسطه نزدن واکسن در معرض ویروسی ناشناخته قرار دهیم.

معاون تولید انستیتوپاستور گفت: واکسن انستیتو پاستور، واکسن پروتئینی نو ترکیب است، فرمولاسیون آن نیز مانند واکسن هپاتیت است که در بدو تولد به کوکان نیز تزریق می‌کنند. در نتیجه از امن بودن آن بسیار اطمینان داریم.

او گفت: واکسن ما در کشور در حال حاضر در کنار یکی از واکسن های وارداتی مجوز مصرف در اطفال را دارد و در دنیا نیز همین واکسن در آمریکای جنوبی و بلاروس مجوز مصرف در کودکان را نیز کسب کرده است.

او افزود: مقاله‌ای توسط محققین آکسفورد پخش شده است که ۳ دز آسترازنکا و ۳ دز فایزر در امیکرون تاثیر خود را از دست داده است و توصیه سازمان بهداشت جهانی به آن است که اگر هر شخصی ۲ دز واکسن را از هر پلتفرمی زده است دز سوم را حتما از پلتفرمی مختلف استفاده کند تا تاثیر در سویه‌های مختلف کرونا بیشتر باشد.

او گفت: مطالعات جدیدی که در انیستیتو پاستور انجام شده است تاثیر پاستو کووک را به عنوان دز یاد آور در چند نوع پلتفرمی دیگر مانند آسترازنکا و سینوفارم مقایسه کرده و مشخص شده که اگر به عنوان مثال دز یادآور سینوفارم ۲ تا ۳ برابر آنتی بادی را  در بدن بالا می برد، پاستوکووک بالغ بر ۱۰ برابر موفق به این کار شده است.

معاون تولید انستیتوپاستور گفت: ماندگاری ویروس کرونا در بدن، می تواند به بروز بیماری های عصبی منجر شود.طبق مقالات خارجی، آسترازنکا و فایزر در مقابل سویه امیکرون کرونا ضعیف شدند.کم بودن جانباختگان سویه جدید کرونا، به خاطر واکسیناسیون است نه ضعیف شدن ویروس.اگر سویه جدید امیکرون، پیش از واکسیناسیون در کشور شیوع پیدا می کرد، شاید فوتی های خیلی بیشتری داشت.

متخصصان عفونی از آخرین وضعیت شیوع بیماری های تنفسی در کشور می گویند
در محاصره ۳ ویروس

نظر شما:

security code