ضرب الاجل ۲ هفته ای استاندار گیلان به مسئولان برای حل مشکل آب جیرنده رودبار به پایان رسیده اما در این میان مسئولان به دنبال تهیه پمپ و مردم همچنان شاهد جیره بندی آب هستند.

پایان ضرب الاجل ۲ هفته ای استاندار در جیرنده
کلانشهر:بهرام قربانپور: مشکل آب شرب در جیرنده عمارلو به قدری بحرانی و اسف بار گزارش شد که «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در سفر یک روزه به بخش عمارلو و شهر جیرنده رودبار نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. آقای استاندار در جمع اهالی این منطقه «ضرب الاجل ۲ هفته‌ای برای حل مشکل آب جیرنده» را صادر کرد و از متولیان خواست تا پایان تیرماه این مشکل را حل کنند و نتایج آن را به استانداری گزارش دهند.

مصوبات سفر استاندار به عمارلو فراموش نشود

حال که از ضرب الاجل دو هفته‌ای استاندار گیلان چند روزی گذشته است سراغ «حسن بلوری» عضو شورای اسلامی شهر جیرنده رفتیم، وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی متولیان آبفای استان و شهرستان رودبار، گفت: با توجه به اینکه اقداماتی برای تعمیر و بهسازی چاه آب در این منطقه انجام شده اما همچنان مشکل آب شرب این شهر با پرجا است و در طول روز فقط دو ساعت آب داریم.

عضو شورای شهر جیرنده با تاکید بر پیگیری و اجرای مصوبات سفر استاندار به بخش عمارلو تصریح کرد: مردم عمارلو بی صبرانه منتظر تحقق وعده‌های آقای استاندار به این بخش هستند و ما هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

بلوری، مسئله آب جیرنده و راه اندازی معدن سنگرود را از مطالبات جدی مردم عمارلو دانست و بیان کرد: مسئولان استانی و شهرستان رودبار مصوبات سفر استاندار به بخش عمارلو را فراموش نکنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حل مشکل آب شرب جیرنده، اضافه کرد: بهسازی و لایروبی چاه انجام شده اما به علت نداشتن پمپ، آب هنوز وارد مدار نشده است.
عضو شورای جیرنده با بیان اینکه مردم نباید به دلیل یک پمپ ساده بی آب بمانند، گفت: سرعت بخشی در خریداری پمپ آب و نصب و راه اندازی آن باید در دستور کار و اولویت متولیان قرار گیرد.

 

منتظر پمپ هستیم

به گفته بلوری آب در شهر جیرنده به دلیل نبود یک پمپ همچنان جیره بندی می‌شود برای پیگیری این موضوع سراغ «احمد گلباغی» مدیر آبفای شهرستان رودبار رفتیم.

مدیر آبفای رودبار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای وارد مدار کردن چاه آب در جیرنده گفت: اقدامات لایروبی و بهسازی انجام شده است.

گلباغی با بیان اینکه سیستم خط انتقال آب چاه جیرنده فرسوده بود، اضافه کرد: برای رفع این مسئله اقدام به نصب لوله‌های جدید شده است.

وی با اشاره به عدم وجود پمپ مناسب افزود: درخواست خرید پمپ برای چاه آب جیرنده انجام شده و در روزهای آتی پمپ تهیه و نصب و راه اندازی شده تا آب وارد مدار شود.

مدیر آبفای شهرستان رودبار به هزینه‌های بهسازی و راه اندازی چاه آب در جیرنده اشاره کرد و گفت: برای لایروبی، بهسازی و راه اندازی چاه آب در جیرنده اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

نگاه به حل مشکلات جهادی باشد نه دستوری

نگاه جهادی و انقلابی به حل مسائل و مشکلات از سوی مسئولان می‌تواند بسیار گره گشا باشد، موضوعی که در دولت سیزدهم فصل الخطاب همه مسئولان و دستگاه‌ها قرار گرفته و باید در لایه‌های مدیریتی میانی و زیرین به آن توجه شود.

مسئولی که صرفاً منتظر دستور و خطابه «مافوق» باشد نمی‌تواند برای جلب رضایت مردم کار کند بلکه تنها هدفش رضایت بخشی به مافوق است.

در مسئله آب شرب جیرنده، با توجه به اینکه استاندار به مسئولان آبفای گیلان فرصت دو هفته‌ای دادند، اما با گذشت چندین روز از آن موعد مقرر، آب وارد مدار نشده و مردم یک شهر معطل خرید یک «پمپ» هستند که انتظار می‌رود با تدبیر و دور اندیشی این مسئله ساده رفع شود تا مردم منطقه بیش از این با جیره بندی آب، روزگار نگذرانند.