صنایع دستی سومین اقتصاد کشور است


۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۷:۰۰ | کد خبر: ۲۴۱۴۶ چاپ

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: گردشگری بستر رونق صنایع‌دستی است و یکی از مزیت‌های صنایع‌دستی صنایع‌دستی استفاده در گردشگری و جهانگردی است.

صنایع دستی سومین اقتصاد کشور است
کلانشهر:محمد حسین صوفی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی که در مشهد برگزار شده است، با بیان این مطلب افزود: این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار فرهنگی، هنری و تمدنی ایران است که توسط سرپنجه‌های هنرمندان ایرانی تولید شده را بازدید کردیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ادامه داد: یکی از دلایلی که گردشگران به ایران سفر می‌کنند این است که از آثار صنایع‌دستی ایران بازدید و خریداری کنند و آنها را در موزه‌ها نگهداری یا در منازل خود استفاده کنند.

صوفی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رونق گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل ادغام سازمان صنایع‌دستی با میراث‌فرهنگی و ایرانگردی و جهانگردی نیز این بود که مجموعه‌ای ایجاد تا میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی را برای رونق گردشگری تمشیت کند.

او با بیان این‌که توجه به صنایع‌دستی موجب رونق اقتصادی خواهد شد، یادآور شد: توجه به صنایع‌دستی در کنار نفت و جهانگردی سومین اقتصاد کشور است و می‌طلبد که بیشتر از گذشته به صنایع‌دستی توجه کنیم که برگزاری این نمایشگاه و معرفی صنایع‌دستی و هنرمندان صنایع‌دستی، اقداماتی در این زمینه است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: هم‌چنین باید از مردم بخواهیم به جای استفاده از آثار مصنوعی دیگر کشورها از آثار صنایع‌دستی خودمان استفاده کنند.

صوفی با اشاره به ابتکار خراسان رضوی در استفاده از صنایع‌دستی در هتل‌ها، اظهار کرد: با ابتکار خراسان رضوی قرار است در هتل‌ها اتاقی با نام اتاق ایرانی وجود داشته باشد که تجهیزات و وسایل مصرفی در آن اتاق از صنایع‌دستی و تولیدات هنرمندان ایرانی استفاده شود، که این اتاق به صورت در نمایشگاه صنایع‌دستی به نمایش گذاشته شده است.