باغات سنتی رودبار درگیر آفت مگس زیتون


۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۰:۱۱ | کد خبر: ۲۴۲۹۲ چاپ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: ۳۰۰۰ هکتار از باغات این شهرستان به دلیل سنتی بودن درگیر آفت مگس زیتون هستند.

باغات سنتی رودبار درگیر آفت مگس زیتون
کلانشهر:سروش ابراهیمی با بیان اینکه این شهرستان بیش از ۹ هزار هکتار باغ زیتون دارد، اظهار کرد: یک سوم این باغات، سنتی و دو سوم مدرن هستند.

وی افزود: در حال حاضر همه باغات سنتی زیتون درگیر آفت مگس زیتون هستند.

ابراهیمی ادامه داد: با تهیه نهاده‌های مورد نیاز مبارزه با آفت و نیز در اختیار گذاشتن تجهیزات سمپاشی با مشارکت فعال باغداران در مبارزه با این آفت اقدام کرده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: مدرن شدن باغات سنتی می تواند کمک کند که کمتر دچار این آفت شویم اما این کار، هم پرهزینه و هم زمان بر است.

وی افزود: متاسفانه صاحبان باغات سنتی اغلب یا سالخورده هستند و یا اینکه در شهر زندگی می‌کنند و اهمیتی به نوسازی باغات نمی‌دهند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مصمم هستیم مبارزه با آفت را در همه باغات انجام دهیم زیرا مبارزه هر باغدار به تنهایی بی فایده است و به محض اتمام سمپاسی آفت مگس زیتون از باغ های مجاور که سمپاشی نکرده‌اند مجددا وارد باغ های سمپاشی شده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: سال گذشته آفت مگس زیتون نتوانست خسارت چندانی به باغداران وارد کند و امسال هم مراقب هستیم تا خسارت به باغات زیتون نرسد.

وی تصریح کرد: میزان باردهی باغات زیتون بر اساس مشاهدات عینی خوب است و پیش بینی می شود  امسال سال پرمحصولی برای باغات زیتون رودبار باشد.

نظر شما:

security code