مدیرکل بیمه سلامت گیلان:

اجرای طرح دارویار در همه داروخانه های گیلان پایش می شود


۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: ۲۴۳۸۶ چاپ

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان طرح دارویار را تحولی مهم در حوزه سلامت دانست و گفت: اجرای این طرح به طور جدی در همه داروخانه های استان مورد پایش قرار می گیرد.

اجرای طرح دارویار در همه داروخانه های گیلان پایش می شود
کلانشهر:دکتر محمود عاطف راد روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گیلان در رشت اظهار داشت: عدم اضافه دریافتی از مراجعه کنندگان و بیمه شدگان ، نحوه محاسبه قیمت دارو و آگاهی و اطمینان دادن به داروخانه ها  برای پرداخت هزینه داروها توسط بیمه ها از اهداف این بازدیدها و پایش ها است.

 وی با بیان اینکه ۳۶۶ داروی جدید در طرح دارویار تحت پوشش بیمه قرار گرفت، افزود: داروخانه های طرف قرارداد با بیمه ها مکلف هستند این اقلام را برای بیمه شدگان با در نظر گرفتن پوشش بیمه ارائه کنند که فهرست این اقلام از سایت سازمان غذا و دارو به آدرس http://fda.gov.ir قابل دریافت است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان این داروها را کاملاً تحت پوشش بیمه عنوان کرد و ادامه داد: همچنین ١١٩ قلم داروی بدون نسخه که پیش از این برای افراد بالای ۱۲ سال به صورت آزاد فروخته می شد، در طرح دارویار مشمول پوشش بیمه ای می شوند.

عاطف راد با بیان اینکه در اجرای طرح دارو یار سهم بیمه و سهم یارانه دارو را بیمه ها پرداخت می کنند، افزود: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک ها از یارانه، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران، اجرای بیمه همگانی برای آحاد مردم، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده اند، اصلاح الگوی مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی و حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران خاص و صعب العلاج از مزایای این طرح است.

وی افزود: در مورد داروهایی نیازمند مصرف طولانی مدت از جمله داروهای بیماری های قلبی ، دیابت، در صورت تائید پزشک در نسخه الکترونیک، دارو تا ٢ مرتبه بدون مراجعه مجدد به پزشک قابل ارائه با نسخه و با پوشش بیمه ای است.

همه فاقدین بیمه می توانند در پوشش همگانی بیمه سلامت تبث نام کنند

دکتر عاطف راد تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه و اجرایی شدن نسخه الکترونیک را از زیرساخت های اجرایی شدن طرح دارو یار عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا سازمان بیمه سلامت طرح بیمه سلامت همگانی را به اجرا درآورد، بنابراین تمامی افراد تحت پوشش بیمه و همچنین افرادی که دارای نسخه الکترونیکی هستند از مزایای طرح دارویار بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه همه افراد فاقد پوشش بیمه می توانند به مدت سه ماه برای تعیین دهک آنان، تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار گیرند، اضافه کرد: اگر در سه دهک نخست باشند رایگان تحت پوشش قرار می گیرند، در دهک های بعدی به صورت پرداختی مشارکتی تحت پوشش قرار می گیرند تا بتوانند از مزایای طرح دارو یار بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: همه افراد فاقد پوشش بیمه در گیلان برای برخورداری از پوشش همگانی بیمه سلامت می توانند به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان و یا آدرس اینترنتی  http://shekayat.ihio.gov.irمراجعه کنند اطلاعات خود و افراد تحت تکفل خود را  ثبت کنند.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۴۴۳ هزار نفر "۵۷ درصد جمعیت گیلان" تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

نظر شما:

security code