امروز فردی از اتباع غیر مجاز افغانستان که فرزندش در بیمارستان شهید گنجی برازجان متولد شده بود، در همان روزی که مادر زایمان کرده اصرار بر ترخیص مادر و نوزاد خود داشته؛ حال آن که با توجه به شرایط پزشکی نوزاد از جمله وزن پایین و هیپوگلیسمی، ترخیص وی به صلاح نبوده است.

توضیح شبکه بهداشت و درمان درباره تهدید پدر عصبانی به پرت کردن نوزاد از بالکن بیمارستان
کلانشهر :روابط عمومی شبکه بهداشت دشتستان بوشهر در توضیحاتی درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی (اینجا ببینید) درباره تهدید تبعه افغانستانی برای ترخیص همسر و فرزندش از بیمارستان شهید گنجی، اعلام کرد: هزینه مالی زایمان علت موافقت نکردن سوپروایزر با ترخیص نوزاد نبوده و این بیمارستان در این گونه موارد همکاری لازم را دارد.

در این توضیحات آمده است: امروز فردی از اتباع غیر مجاز خارجی که  فرزندش در بیمارستان شهید گنجی برازجان متولد شده بود، در  همان روزی که مادر زایمان کرده اصرار بر ترخیص مادر و نوزاد خود داشته؛ حال آن که  با توجه به شرایط پزشکی نوزاد از جمله وزن پایین و هیپوگلیسمی، ترخیص وی به صلاح نبوده است.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: بر همین اساس سوپروایزر شیفت شب بیمارستان گنجی، ضمن راهنمایی این تبعه افغان به او یادآور شده که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت مادر و نوزاد باید ۲۴ ساعت پس از وضع حمل تحت مراقبت بوده و در صورت نداشتن مشکل ترخیص شوند.

در این توضیحات آمده است: سوپروایزر شیفت شب همچنین به این فرد یادآوری کرد که با توجه به نداشتن هر گونه اسناد هویتی، به مددکار اجتماعی مراجعه کند تا روال اداری ترخیص همسر و کودک وی طی شده و هزینه زایمان وی با دستور رییس بیمارستان با تخفیف یا رایگان محاسبه شود.

بر اساس توضیحات روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، با وجود توضیحات فوق، این تبعه افغان به مددکار اجتماعی مراجعه نکرده و توضیحات سوپروایزر مبنی بر لزوم حضور نوزاد در بیمارستان با توجه به وضعیت نامساعد جسمی نوزاد را نپذیرفته و  اقدام به تهدید، هیاهو و جنجال کرده است.

در ادامه این توضیحات بیان شده است: در پایان کارکنان بیمارستان به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و به ناگزیر با ترخیص زودتر از موعد مادر و نوزاد این تبعه افغان، موافقت کرده‌اند و این مادر و کودک پس از دریافت خدمات لازم بهداشتی و درمانی به سلامت از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان یادآور شد: براساس تصمیم دولتِ، حتی اگر مادر بارداری بیمه نباشد، همه هزینه‌های خدمات دوران بارداری و زایمان و ترخیص او و کودکش از بیمارستان رایگان است.

در  این اطلاعیه خاطر نشان شده است: در فیلمی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، تلاش‌ها و حمایت‌های نیروهای درمان برای آرام کردن تبعه افغان به منظور پیشگیری از تحقق تهدید و وقوع حادثه به تصویر کشیده نشده است.(اینجا ببینید)