کانون زنان بازرگان گیلان با روسیه تفاهم نامه همکاری امضا کرد

آینده روبه پیشرفت زنان بازرگان


۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۴:۲۳ | کد خبر: ۲۴۴۲۳ چاپ

تفاهم نامه همکاری کانون زنان بازرگان گیلان با سازمان «روسیه تجاری» در آستاراخان روسیه به امضا رسید.

آینده روبه پیشرفت زنان بازرگان
کلانشهر :تفاهم‌نامه همکاری کانون زنان بازرگان گیلان و سازمان روسیه تجاری شعبه آستراخان روسیه امروز در هتل ویکتوریا آستراخان روسیه با حضور تجار و بازرگانان روسی از مناطق مسکو، ماری ال، پنزا و غیره امضا شد. 

این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید ملی، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه دانش بنیان و مهارت فنی-مهندسی نوآورانه و خلاق مطابق با استاندارهای جهانی با هدف پیوند هر چه بیشتر منابع انسانی دو کشور دوست و ارتقای تبادلات تجاری، بین مارینا خوش مو نایب رییس کانون زنان بازرگان و نائیلیا زینورونا نیکیتا رئیس شعبه سازمان روسیه تجاری در آستراخان و سفیر تجاری این سازمان مردم نهاد که در ایران هم فعالیت می‌کند، امضا شد.

این مراسم که در محل سالن همایش‌های هتل ویکتوریا در مجاورت سرای تجاری ایرانیان برگزار شد طرفین ضمن تأکید بر گسترش روابط و استفاده از پتانسیل‌های اقتصادی، بازرگانی و تولیدی دو طرف به پایبندی و اصول تحکیم در روابط تاکید و مفاد موافقت‌نامه را مورد امضا قرار دادند.

نایب رئیس کانون زنان بازرگان گیلان در این مراسم با  قدردانی از رئیس اتاق گیلان برای برنامه‌ریزی در جهت تشکیل هیأت‌های اعزامی برای حضور در بازارهای هدف و آشنا کردن تجار و بازرگانان با طرف‌های کشور مقابل از جمله کشور روسیه که جمهوری اسلامی ایران تأکید بر گسترش روابط با این کشور دوست و همسایه دارد، اظهار کرد: کانون زنان بازرگان به عنوان یک تشکل رسمی و حقوقی که دارای سابقه در اتاق بازرگانی است با تشکیل و عضویت خانم‌های خلاق که هر کدام دارای توانمندی در بخش‌های صنایع دستی، کشاورزی و غیره هستند تشکیل شده است. 

مارینا خوش‌مو یکی از محورهای فعالیت این کانون را شناسایی بانوان و کمک به مشاغل خانگی دانست و گفت: تأسیس سرای تجاری در آستراخان که با هدف دسترسی به بازارهای بزرگ روسیه ایجاد شده یک مزیت است که امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر بین کانون زنان بازرگان گیلان و ریاست سازمان روسیه تجاری بتوانیم در جهت شناساندن کالاهای داخلی به یکدیگر و مضور در بازار‌های دو کشور نقش بسزایی را در بازارسازی ایجاد کنیم. 

وی به پیشنهاد ایجاد برنامه‌های آموزشی در محل سرای تجاری و برخورداری بانوان آستراخان از این کلاس‌ها برای توسعه و رونق کسب و کار خود و تعامل با بانوان گیلانی اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه می‌تواند پنجره جدیدی را برای روابط اقتصادی بانوان گیلان و آستراخان باز کند. 

آینده روبه پیشرفت زنان بازرگان 

رئیس شعبه آستراخان سازمان روسیه تجاری نیز با بیان اینکه این نشست اهمیت شایانی از شناخت بازارهای یکدیگر و توانمندی و قابلیت‌های تجار و آشنایی آنان برای گسترش دامنه تجارت و بازرگانی و حتی ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک بین بازرگانان دو کشور دارد، اظهار کرد: اکنون که در روابط با ایران قسمت‌هایی جدید در حال گشایش است، بعد از اعمال تحریم از سمت غرب، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست با روسیه همکاری‌های اقتصادی جدیدی را در حوزه اقتصاد شروع کرد، که فعال کردن کریدور شمال-جنوب شمال جنوب به این روابط اهمیت فروانی داد. 

نائیلیا زینورونا نیکیتا با بیان اینکه مسؤولان دو کشور دنبال راه جدید و مستقل با یکدیگر هستند، گفت: بدون شک نشست و تفاهم‌نامه همکاری امروز، روابط استانی با اهمیتی را بین گیلان و آستراخان ایجاد خواهد کرد. 

رئیس شورای روسیه تجاری در آستراخان از استان آستراخان به عنوان استان استراتژیک ایران و شریک تجاری گیلان نام برد و گفت: امروز نمایندگانی از استان‌های مختلف روسیه در این مراسم حضور دارند، با توجه به اینکه ۱۵۰ شرکت ایرانی در آستراخان فعال است، چنین امضایی توسعه روابط ما را در جهت اقتصادی و هم دوستی افزایش خواهد داد. 

وی، تجارت در شبکه‌های اجتماعی و تلاش در زمینه‌های امور علمی و پژوهشی را از دیگر برنامه‌های توسعه این روابط از طریق تشکل‌های دو طرف دانست و افزود: برنامه‌های اجتماعی که امروز خانم‌ها در آن مشارکت دارند حمایت خواهیم کرد و کارهای زیادی در این زمینه از این پس دنبال خواهیم کرد. 

به گفته نیکیتا، سازمان روسیه تجاری در مسکو هفت هزار نفر عضو دارد و در کشورهای دیگر هم دارای نمایندگی است و در ۴۶ کشور دنیا از جمله ایران دارای سفیر تجاری است. 

رئیس شعبه آستراخان سازمان روسیه تجاری با ابراز امیدواری از حرکت رو به جلوی دو تشکل کانون زنان بازرگان گیلان و سازمان روسیه تجاری در جهت توسعه همکاری‌ها بیان کرد: این همایش‌ها در دو استان با اعتماد و اعتقادی که بین طرفین وجود دارد به اعزام هیأت تجاری در شهریور یا مهر ماه سال جاری به گیلان اقدام خواهیم کرد و به استمرار این هیأت‌های تجاری تأکید داریم. 

وی به تقویت برنامه‌های اجتماعی که خانم‌ها در آن مشارکت دارند اشاره کرد و با تأکید مجدد بر روابط دو سویه با کانون گیلان گفت: قطعا آینده فعالیت‌های اقتصادی زنان بازرگان رو به پیشرفت خواهد بود. 

در این نشست تجار دو طرف ضمن معرفی شرکت‌ها و تولیدات خود به سمت سرای تجاری خرکت و در جلسات دو طرفه با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

در نشست وبیناری مدیران اقتصادی گیلان با استان آستراخان روسیه
ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی تشریح شد

نظر شما:

security code