اعتراض سازمان نظام پزشکی رشت به تامین اجتماعی استان گیلان

تامین اجتماعی گیلان طی ۶ماه گذشته مطالبات جامعه پزشکی و مراکز درمانی را پرداخت نکرده است


۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۲۰:۵۵ | کد خبر: ۲۴۵۱۰ چاپ

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت خطاب به مدیریت تامین اجتماعی گیلان یادآور شده است:همانطور که اداره کل بیمه آن سازمان در وصول حق بیمه‌ها مصمم بوده و در صورت تاخیر پرداخت حق بیمه (حتی یک روز) بیمه‌گذاران مشمول جریمه می‌شوند انتظار این است که بخش درمان تامین اجتماعی نیز در خصوص اجرای تعهدات خود اهتمام ورزیده و مطالبات جامعه پزشکی به صورت ماهیانه تسویه شود.

تامین اجتماعی گیلان طی ۶ماه گذشته مطالبات جامعه پزشکی و مراکز درمانی را پرداخت نکرده است
کلانشهر : انوش برزیگر رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت و رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان گیلان با انتشار نامه‌ای اعتراضی خطاب به مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی ازبی توجهی نسبت به پرداخت مطالبات جامعه پزشکی و درمانی استان بعد از اجرای نسخه الکترونیک انتقاد کرده است.

در نامه مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور آمده است: پیرو شکایت های متعدد همکاران شاغل در استان مبنی بر عدم پایبندی سازمان تامین اجتماعی در تسویه تعهدات مالی خود به جامعه پزشکی به استحضار می رساند، متعهد شده بودید که در صورت اجرای نسخه الکترونیک توسط مراکز درمانی صورت حساب های ارسالی بدون تاخیر پرداخت شود.

در ادامه تذکر برزیگر آمده است: متاسفانه شاهد هستیم هر چه از زمان اجرای این طرح می گذرد نحوه پرداخت آن سازمان نسبت به تعهدات قبلی فاصله بیشتری می‌گیرد که این موضوع ادامه فعالیت مراکز درمانی استان را در شرایط اقتصادی فعلی با مشکلات جدی مواجه کرده تا حدی که در مورد بیمارستان‌ها این تاخیر پرداخت به حدود ۶ ماه رسیده است.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان گیلان در ادامه تاکید کرده است:لازم است مدیریت درمان تامین اجتماعی در این خصوص اهتمام جدی به خرج داده و پیگیر اجرای تعهدات خود باشد ودلایلی از قبیل عدم تخصیص بودجه پرداخت صورتحساب‌ها از مرکز و ... هیچ‌گونه توجیهی برای این عدم پایبندی به تعهدات نخواهد بود.

برزیگر در پایان تصریح کرده است:همانطور که اداره کل بیمه آن سازمان در وصول حق بیمه ها مصمم بوده و در صورت تاخیر پرداخت حق بیمه (حتی یک روز) بیمه‌گذاران مشمول جریمه می‌شوند انتظار این است که بخش درمان تامین اجتماعی نیز در خصوص اجرای تعهدات خود اهتمام ورزیده و مطالبات جامعه پزشکی به صورت ماهیانه (طبق تعهد) تسویه شود.

 

نظر شما:

security code