مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد؛

افزایش ۲۶۷ درصدی ورود خودرو به گیلان/ رتبه چهارم تردد ساعتی در کشور


۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۹:۱۶ | کد خبر: ۲۴۵۵۲ چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از افزایش ۲۶۷ درصدی ورودی به استان و ۱۶۶ درصدی خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: شاهد تردد ۷۴۳ هزار و ۶۵ وسیله نقلیه در محورهای استان بودیم.

افزایش ۲۶۷ درصدی ورود خودرو به گیلان/ رتبه چهارم تردد ساعتی در کشور
کلانشهر :فریبرز مرادی، با اشاره به آخرین وضعیت تردد خودرو در محورهای استان گیلان، اظهار کرد: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان گیلان از ۱۲ لغایت ۱۷ مرداد، ۳۹۹ هزار و ۹۹۸ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است.

وی همچنین از خروج ۳۴۳ هزار و ۶۷ وسیله نقلیه از استان طی مدت مذکور خبر داد و تصریح کرد:در مجموع شاهد تردد ۷۴۳ هزار و ۶۵ وسیله نقلیه در محورهای استان بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بیشترین میزان ورودی را از طریق محور آزادراه قزوین - رشت با تعداد ۱۹۳ هزار و ۷۷۸ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر-چابکسر با تعداد ۱۱۹ هزار و ۹۹۴ وسیله نقلیه دانست.

مرادی بیشترین میزان خروجی استان را نیز از طریق محور رشت-قزوین با تعداد ۱۳۱ هزار و ۲۵۲ وسیله نقلیه دانست و اضافه کرد:در این مدت بیشترین میزان ورودی به استان در روز جمعه، ۱۴ مرداد با تعداد ۹۰ هزار و ۸۹۲ وسیله نقلیه و بیشترین میزان خروجی از استان در روز دوشنبه، ۱۷ مرداد با تعداد ۸۰ هزار و ۸۴۴ وسیله نقلیه بوده است.

وی همچنین از افزایش ۲۶۷ درصدی ورودی به استان و ۱۶۶ درصدی خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یعنی ۲۵ لغایت ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این ایام، استان گیلان از حیث متوسط تردد ساعتی، رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.