هوشمندسازی زندان های گیلان


۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۶:۴۵ | کد خبر: ۲۴۵۹۳ چاپ

راهکار‌های هوشمند سازی زندان‌های گیلان به کمک استادان دانشگاه گیلان بررسی شد.

هوشمندسازی زندان های گیلان
کلانشهر:راه کار‌های هوشمندسازی زندان‌های گیلان با استفاده از برنامه‌های نوین سخت افزاری و نرم افزاری، در نشستی با حضور استادان دانشگاه گیلان و مسئولان زندان‌های بررسی شد.

رضا محمدی اصل، مدیر کل زندان‌های گیلان در این نشست گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بومی استان می‌توان برای رسیدن به فن آوری و هوشمند سازی زندان‌های گیلان گام‌های مهمی برداشت. 

وی افزود: برای هوشمندسازی تجزیه و تحلیل اطلاعات زندان‌های گیلان، رصد‌های لحظه‌ای، ایجاد پرونده‌های الکترونیکی، فرهنگی و تربیتی برای زندانیان، اطلاعات فعالیت‌های کشاورزی، اقتصادی، زیست محیطی و مکانیزاسیون اداری، باید سامانه‌های الکترونیکی با استفاده ازدانش استادان دانشگاه طراحی و ایجاد شود. 

رضا محمدی اصل

مدیر کل زندان‌های گیلان گفت: با نصب دستگاه هوشمند در سالن‌های زندان ، زندانیان می‌توانند از هرگونه اقدامات اصلاحی، تربیتی و قضایی از جمله درخواست مرخصی، رای باز و آزادی مشروط به صورت برخط مطلع شده و با داشتن یک کد پیگیری در جریان روند پیشرفت درخواست خود قرار بگیرند. 

رضا محمدی اصل با اشاره به اجرای بهداشت الکترونیک در زندان‌ها، افزود: همچنین صدور نسخه‌های الکترونیکی درمانی و تشکیل پرونده‌های بهداشت برای زندانیان با اجرای طرح هوشمندسازی زندان‌ها در گیلان امکان پذیر خواهد شد و زندانی پس از ازادی می‌تواند روند درمان خود را با استفاده از پرونده الکترونیکی بهداشت خود دنبال کند. 

وی گفت: همچنین کمک رسانی به خانواده زندانیان و ارتقا معیشت آن‌ها با اجرای این طرح با برنامه ریزی بهتر و به صورت دقیق تری انجام خواهد شد.

در این نشست، اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان با بحث و بررسی برنامه‌های نوین در خصوص تولید بذر محصولات کشاورزی، توسعه و بازبینی پابند الکترونیکی، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ایی برای جذب زندانیان در بازار کار، طراحی تصفیه خانه‌ها و تاسیسات آب رسانی برای تامین آبیاری فضای سبز در زندان‌ها، آمادگی کامل خود را اعلام کردند.