آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مهمترین ویژگی ماهواره خیام پایش از راه دوراست گفت: تبلیغات منفی علیه ماهواره خیام عصبانیت غرب از موفقیت فضایی ایران است.

اسرائیل در مقابل جریان مقاومت درمانده شده/ ایران شاخ آمریکا را شکسته است

کلانشهر: آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز (جمعه، ۲۱ مرداد) در مصلی امام خمینی (رحمه الله) رشت، با افتخارآمیز توصیف کردن پرتاب ماهواره خیام، گفت: این ماهواره هشتمین ماهواره پرتاب شده ایران اسلامی است. 

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: مهمترین ویژگی ماهواره خیام پایش از راه دور است. 

 

امام جمعه رشت افزود: پایش منابع آبی، حوادث و بلایای طبیعی، رصد ساخت و سازهای غیر مجاز، مقابله با جنگ خواری و پایش مخاطرات محیط زیست از کارکردهای ماهواره خیام است. 

 

وی تاکید کرد: این ماهواره در مالکیت ایران است و دلیل پرتاب آن از پایگاه قزاقستان، ارزان‌تر تمام شدن هزینه‌های پرتاب است. 

 

فلاحتی، تبلیغات منفی علیه پرتاب ماهواره خیام را کوچک شمردن حضور ایران بین کشورهای دارای فناوری فضایی دانست و گفت: این دانش تاکنون در اختیار کشورهای غربی بود و عصبانیت غرب و غرب دوستان موفقیت فضایی ایران است. 

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با قدردانی از حضور پر شور ملت ایران در عزاداری ماه محرم گفت: پس از سه سال کرونا، مردم ایران غیرت عاشورایی خود را نشان دادند. 

 

وی اعلام کرد: حضور در مراسم عزاداری مختص ملت ایران نبوده و در کشورهای بسیاری حتی در اروپا و غرب برای امام حسین (علیه السلام) عزاداری برگزار شده است. 

 

فلاحتی گفت: در ۴۰ شهر نیجریه با وجود حمله پلیس این کشور به عزادران مراسم عزاداری برگزار شد. 

 

امام جمعه رشت با محکوم کردن دخالت آمریکا در امور کشورهای مختلف اظهار داشت: دخالت آمریکا از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در امور تایوان باعث تنش در منطقه آسیا شده است. 

 

وی اعلام کرد: آمریکا در دنیا مانند موش آب کشیده شده چون ایران شاخ آمریکا را شکسته است. 

 

فلاحتی گفت: دخالت آمریکا در تایوان و اوکراین به خاطر ترس از قدرت روز افزون روسیه و چین است. 

 

وی تصریح کرد: آمریکا مانند ماجرای اوکراین به دنبال فروش سلاح به تایوان و کاهش سرعت قدرت اقتصادی و نظامی چین است. 

 

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره به پیروزی حماس در مبارزه سه روز با رژیم اشغالگر قدس، گفت: اسرائیل در مقابل جریان مقاومت درمانده شده است. 

 

امام جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود درباره روز حمایت از صنایع کوچک، ادعان داشت: یکی از سازه‌هایی که در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور نقش دارد و اشتغالزایی می‌کند ایجاد بنگاه‌های کوچک تولیدی است. 

 

وی یادآور شد: مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های فنی فراوان در کشور داریم که نیروهای متخصص تربیت می‌کنند و با استفاده از همین قشر می‌توان تولید و اشتغالزایی کرد. 

 

فلاحتی اظهار داشت: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی باعث کاهش تصدی دولت، کاهش آسیب‌های اقتصادی و مردمی‌سازی تولید و اقتصاد می‌شود. 

 

خطیب نماز جمعه رشت در خطبه نخست با اشاره به حقوق پدران و مادران نسبت به فرزندان، گفت: یکی از حقوق فرزندان این است که پدران و مادران حق ادب به فرزندان را ادا کنند. 

 

وی اضافه کرد: در خانواده‌هایی که با شخصیت و فرهیخته هستند، پدران و مادران، فرزندان را با الگوهای متعالی و افراد دارای شخصیت متعالی آشنا می‌کنند تا فرزندان تربیت عالی پیدا کنند. 

 

فلاحتی گفت: ادب رفتاری در دو عرصه شخصی و اجتماعی تجلی پیدا می‌کند. بخش بزرگ ادب رفتاری انسان در جامعه ظهور و بروز پیدا خواهد کرد. 

 

امام جمعه رشت اظهار داشت: پدر و مادر باید از ادب رفتاری برخوردار باشد تا فرزندان هم در دوره تربیت از والدین خود الگو گرفته و ادب رفتاری داشته باشند.