کرونای قرمز گیلان کمرنگ شد


۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۹:۳۳ | کد خبر: ۲۴۶۷۷ چاپ

بر اساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که بامداد امروز شنبه اعلام شد با خروج رودسر از رنگ بندی قرمز، شمار شهرستان های با وضعیت بسیار پرخطر گیلان از چهار به سه مورد کاهش یافت.

کرونای قرمز گیلان کمرنگ شد
کلانشهر :بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های سیاهکل، صومعه سرا و ماسال همانند هفته گذشته در رنگ بندی قرمز باقی ماندند.

شهرستان های آستارا، رودبار، رشت، خمام، رضوانشهر، فومن، شفت، لاهیجان، لنگرود و رودسر در نقشه کرونایی استان گیلان در رنگ بندی نارنجی قرار دارند.

شهرستان بندرانزلی از وضعیت نارنجی کرونایی خارج شد و در رنگ بندی زرد قرار گرفت ضمن اینکه آستانه اشرفیه، املش و تالش همانند هفته گذشته در رنگ بندی زرد "نسبتا پرخطر" قرار دارند، هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی گیلان آبی نیست.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی نیز در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است، این رنگ به مناطقی گفته می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آن مناطق ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد که البته هم اکنون هیچ شهرستان گیلان آبی نیست.

آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ که از نهم تیرماه روند افزایشی را در گیلان در پیش گرفته بود تقریباً از هفته گذشته رو به کاهش است به طوری که آمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان از ٣٠٨ نفر در یک هفته گذشته به ۲۶۷ نفر رسیده است.

طبق تازه ترین گزارش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکنون ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۱۸۷ نفر معادل ۹۷ درصد از گروه های هدف در استان گیلان دز اول، ٢ میلیون و  ۵۷ هزار و ۵۴۷ نفر معادل ۹۲ درصد دز دوم و یک میلیون و  ۱۱۶ هزار و ۱۴۱ نفر معادل ۵۰ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند