پدر شکارچی غیرقانونی تلاش های دوستداران محیط زیست را ناکام گذاشت

قتل محیط بان نجفی پس از جلسه دادگاه با تیراندازی پدر مقتول


۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۴:۱۹ | کد خبر: ۲۴۶۹۹ چاپ

سرهنگ محبت خانی گفت: پس از جلسه دادگاه امروز، محیطبان برومند نجفی به همراه یک سرباز در حال خارج شدن از ساختمان دادگاه بود که با تیراندازی پدر مقتول، محیطبان نجفی فوت شد.

قتل محیط بان نجفی پس از جلسه دادگاه با تیراندازی پدر مقتول
کلانشهر:سرهنگ جمشید محبت خانی گفت: پس از جلسه دادگاه امروز محیطبان برومند نجفی به همراه یک سرباز در حال خارج شدن از ساختمان دادگاه بود، که با تجمع اقوام مقتول روبرو می شود، و در نهایت با تیراندازی پدر مقتول به برومند نجفی و سرباز همراه او محیطبان نجفی  فوت شد و سرباز همراه او راهی بیمارستان شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست ادامه داد:پدر مقتول پس از تیراندازی به محیطبان نجفی و سرباز همراه محیطبان از محل متواری شده است.

محبت خانی در پایان گفت: تلاش‌های بسیار زیادی برای برومند انجام داده بودیم، اما با سهل انگاری، یک محیطبان جان خود را از دست داد.

در شامگاه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ حدود ساعت ۲۱:۳۰ در منطقه‌ حفاظت‌ شده بیستون کرمانشاه حادثه‌ای رخ‌ داد. به این ترتیب که با وصول خبری به مسئول منطقه مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیرمجاز در منطقه، محیط‌بان «برومند نجفی» به همراه سه محیط‌بان و مدیر حراست اداره کل، برای بررسی شرایط به منطقه مراجعه می‌کند که با یک دستگاه خودروی پراید حامل ۶ مظنون به شکار غیرمجاز در حال خروج از منطقه مواجه می‌شوند و بعد از عدم تمکین راننده خودرو به‌ فرمان ایست مأموران و تلاش برای زیر گرفتن یکی از آن‌ها، درگیری رخ‌ داده و تیر اسلحه برومند نجفی سهواً به‌ جای لاستیک، به یکی از سرنشینان (فلاحی) ‌ برخورد می‌کند که در اثر خونریزی زیاد، منجر به فوت وی می‌شود.

بعد از آن، نجفی دستگیر و حکم قصاص وی صادر می‌شود البته با تلاش سازمان حفاظت محیط زیست اجرای حکم متوقف شده بود و امروز هم اولین دادگاه اعاده دادرسی بود.