کشف قهوه خارجی قاچاق در بندر انزلی


۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۴:۱۵ | کد خبر: ۲۴۷۳۲ چاپ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف قهوه و ظروف سفالی خارجی قاچاق در انباری در شهرستان انزلی خبر داد

 کشف قهوه خارجی قاچاق در بندر انزلی
کلانشهر:سرهنگ "ارحام عفت‌دوست" در گفت‌وگویی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی و نابسامانی در بازار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبر نگهداری قهوه و ظروف سفالی خارجی قاچاق داخل انبار منزل شخصی در شهرستان بندر انزلی، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت افزود: با انجام اقدامات نامحسوس و بررسی‌های همه جانبه، صحت موضوع محرز و محل دقیق نگهداری این لوازم شناسایی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همراهی عوامل پایگاه پلیس امنیت اقتصادی مستقر در منطقه آزاد انزلی و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل مورد نظر، تعداد 204 عدد انواع ظروف سفالی خارجی و تعداد 42 بسته یک کیلوگرمی قهوه خارجی قاچاق را کشف کردند.
این مقام انتظامی از معرفی متهم 26 ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان مربوطه ارزش این کشفیات را یک میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ عفت‌‎دوست در پایان با اشاره به اینکه استفاده از مواد غذایی خارجی قاچاق به دلیل عدم احراز فاکتورهای سلامت برای مصرف کننده‌ها آسیب زاست، خاطرنشان کرد: مردم به منظور حمایت از کار و تولیدات داخلی و همچنین پیشگیری از مضرات این گونه کالاهای مصرفی در صورت شناسایی عاملان عرضه کالاهای قاچاق، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.