«تبسم» ۴ بیمار را از مرگ نجات داد


۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۲:۳۰ | کد خبر: ۲۴۷۳۹ چاپ

اهدای اعضای بدن دختر نوجوان نهاوندی که دچار مرگ مغزی شده بود به ۴ بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید.

«تبسم» ۴ بیمار را از مرگ نجات داد
کلانشهر:غلامرضا متین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: دختر نوجوان نهاوندی به نام تبسم عمرانی که به خاطر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت والدین وی چهار عضو این بیمار شامل دو کلیه، قلب و کبد به بیماران نیازمند اهدا شد.

غلامرضا متین گفت: مرگ اتفاق غم‌انگیزی است و به هر طریق و در هر سن و سالی که اتفاق بیفتد این وابستگان هستند که بزرگترین ضربه را حس می‌کنند، اما اهدای اعضا به بیماران نیازمند بزرگترین ایثار و انسانی‌ترین اقدام و معامله معنوی با خداوند است.

او گفت: در یک ماه اخیر این دومین ایثار ماندگار اهدای عضو در شهرستان نهاوند است و این نشان دهنده ایثار و فداکاری و گسترش فرهنگ اهدای عضو در این شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: دین مبین اسلام اهمیت فوق‌العاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها قائل است،  در کشور بیماران زیادی هستند که به چشم به‌راه پیوند عضو هستند و تنها راه ادامه حیات برای بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و کلیوی، افرادی که دچار مشکلات کبد و ... هستند اهدای عضو است.

متین  گفت: فرهنگ اهدای عضو نیازمند فرهنگ‌سازی است تا آن فرهنگ به رفتار در جامعه تبدیل شود تا خانواده‌هایی که در شرایط حساس تصمیم‌گیری برای رضایت به اهدای اعضای عزیزشان هستند راحت‌تر نسبت به آن اقدام کنند.

او گفت: امیدواریم بیش از گذشته شاهد رواج فرهنگ اهدای عضو در جامعه باشیم و از خداوند منان برای این فرشته آسمانی غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت داریم.

نظر شما:

security code