بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ کدام اند؟


۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۲:۳۰ | کد خبر: ۲۴۷۷۱ چاپ

لپ تاپ‌های گیمینگ اغلب به‌دلیل پردازنده یا کارت‌های گرافیک بالا، قیمت‌های زیادی یعنی بیشتر از ۴۰ میلیون تومان دارند. با این حال تعدادی از آن‌ها از قیمت‌های معقول‌تر و کمتری برخودارند.

بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ کدام اند؟
کلانشهر:خرید لپ تاپ‌ گیمینگ یکی از گزینه‌های اصلی کسانی است که به گیم و بازی علاقه دارند. اما لپ تاپ‌های مناسب گیمینگ معمولا با قیمت‌های بالایی به‌فروش می‌رسند. با این حال برای خرید تعدادی از لپ تاپ‌های گیمینگ نیازی به هزینه بالا نیست.

البته بهترین لپ تاپ‌های ارزان گیمینگ در مقایسه با لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالاتر خیلی هیجان انگیز به نظر نمی‌رسند، اما در نوع خود مناسب خواهند بود. این لپ‌تاپ‌ها عملکرد خوبی دارند و بازی‌ها را هم با کیفیت مناسبی اجرا خواهند کرد.

ایسوس VivoBook Pro 15 OLED
نقاط مثبت 

عملکرد بهره‌وری خوب
نمایشگر فوق‌العاده
طراحی مقاوم عمر باتری عالی
نقاط منفی

زیبایی شناسی خسته کننده
وب کم ۷۲۰p بی‌نظیر اسکنر
اثر انگشت غیرقابل اعتماد
انتخاب پورت ضعیف
به نقل از PCworldT، ایسوس VivoBook Pro 15 OLED به دلیل عملکرد بهره‌وری خوب و نمایشگر فوق‌العاده‌اش، جایگاه اول لپ تاپ‌های ارزان گیمینگ را به خود اختصاص داده‌است.

به لطف پردازنده AMD Ryzen 7 5800H و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3050 (4 گیگابایت GDDR6)، در بنچمارک Shadow of the Tomb Raider نرخ ۶۰ فریم در ثانیه با نرخ ۱۰۸۰p را با گرافیک بالا در این لپ تاپ ثبت شده‌است.

صفحه نمایش OLED کاملا زیبا است و عمر باتری خوب است. با این حال، چند کاستی جزئی وجود دارد. طراحی کلی کمی ساده است و انتخاب پورت محدود است، و شما باید در بازی‌های مدرن AAA سخت‌گیرانه روی RTX 3050، گرافیک متوسط ​​یا بالا را کاهش دهید. صفحه نمایش OLED فوق العاده، VivoBook Pro 15 جایی است که مهمانی در آن وجود دارد.

گزینه دوم: MSI Katana GF76
نقاط مثبت

عملکرد مناسب CPU
طراحی جالب
صفحه کلید و ترک پد راحت
نقاط منفی

عملکرد GPU ضعیف
صفحه نمایش فاقد روشنایی است
این لپ تاپ عملکرد سریع CPU را با قیمتی ارزان ارائه می‌دهد. به این دلیل که به آخرین پردازنده ۱۲ نسل اینتل مجهز شده‌است. می‌توان عملکرد قابل قبولی را از این دستگاه انتظار داشت. چرا که بلکه ترک پد و صفحه کلید برای استفاده طولانی مدت طراحی شدند.

عمر باتری در این لپ تاپ خیلی ضعیف نیست. لپ تاپ در حین آزمایش در پنج ساعت از بین رفت، که برای یک دستگاه بازی تقریبا متوسط است. با این حال، چند مبادله وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. صفحه نمایش خیلی روشن نیست و گرافیک Nvidia RTX 3050 Ti گاهی اوقات کمی مشکل دارد، به‌ویژه در مورد عناوین AAA درخواستی.

درباره این لپ تاپ گفته می‌شود، در صورتی که گرافیک آن کاهش یابد، می‌توان انتظار عملکرد ثابت‌تری از آن داشت. تا زمانی که انتظارات واقع بینانه از سخت افزار یک لپ تاپ مقرون به صرفه دارید، MSI Katana یک گزینه مناسب است.

این لپ تاپ چیزی حدود ۱۰۴۹ دلار ( ۲۹ میلیون تومان) در بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون قیمت خورده‌است.

گران‌ترین گزینه میان ارزان قیمت‌ها
نقاط مثبت

از هر CPU در لپ تاپ‌های رقیب برتری دارد
پردازنده گرافیکی Radeon RX در بازی‌های معمولی از پردازنده‌های گرافیکی GeForce با قیمت مشابه پیشی گرفته است.
کیفیت صدای شگفت انگیز خوب
نقاط منفی

بدون وب کم
پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در ردیابی پرتو و تولید محتوا از Radeon پیشی می‌گیرند.
Asus ROG Strix G15 Advanced Edition یک لپ تاپ تمام AMD است که عملکرد سریع CPU و GPU را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. این محصول دارای پردازنده AMD Ryzen 5900HX، پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 6800M (با ۱۲ گیگابایت GDDR6)، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD است.

طبق بررسی‌ها، GPU «از پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ RTX 3080 با وات بالاتر پیشی نمی‌گیرد، اما یک رقیب شایسته برای کارهای بازی معمولی است».

جای تعجب نیست که Strix G15 یک دستگاه ضخیم است. به عنوان مثال یکی از قسم‌های آن ۲۸ میلی متر اندازه دارد. اگرچه ضخامت اضافی فضای بیشتری را برای اجزای خنک کننده فراهم می‌کند، اما چندان قابل حمل نیست.

گفتنی است، تا زمانی که قصد ندارید این لپ تاپ را همه جا با خود ببرید، این یک دستگاه بازی قدرتمند است که ارزش پول را دارد.

با وجود این قیمت جهانی این لپ تاپ حدود ۱۶۵۰ دلار (۴۶ میلیون تومان) که به معنای سنتی «ارزان» نیست. اما این لپ تاپ تمام AMD به طور قابل توجهی کمتر از لپ تاپ‌های مشابه با قدرت قیمت دارد.

ارزان اما دارای بهترین نمایشگر ۱۶ اینچی
نقاط مثبت

صفحه کلید راحت و شگفت انگیز
صفحه نمایش بزرگ ۱۶ اینچی ۱۰۸۰p با نرخ به روز رسانی بالای ۱۴۴ هرتز
نقاط منفی

GPU RTX مقرون به صرفه
صدا کاملاً درست نیست
لولای نمایشگر کمی سست است
HP Victus 16 (16-d0097nr)؛ این لپتاپ صفحه نمایش ۱۶ اینچی ۱۰۸۰p دارای نرخ تازه سازی بالای ۱۴۴ هرتز است، صفحه کلید به طرز شگفت آوری راحت است و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پیکربندی وجود دارد. اگرچه پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050 Ti این لپ‌تاپ در پایین‌ترین سطح طیف قرار دارد، اما همچنان عملکرد بازی با کیفیت ۱۰۸۰p را ارائه می‌کند. به علاوه، طراحی ظریف آن را به انتخابی مناسب برای کار یا بازی تبدیل می‌کند.

براساس قیمت‎های جهانی این مدل‌ها می‌توانند تا ۷۳۰ دلار (۲۰ میلیون تومان) قیمت داشته‌باشند.

مدل‌های ارزان‌تر از پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر GTX 1650 استفاده می‌کنند که فاقد پشتیبانی DLSS و Ray Tracing هستند. با توجه به آنچه گفته‌شد، این لپ‌تاپ‌ها همچنان باید عملکرد مناسب بازی را با تنظیمات گرافیکی پایین‌تر ارائه دهند.

لپ تاپ‌های مناسب بازی در سراسر جهان دارای قیمت‌های بالایی هستند. چرا که بازی‌های جدید و نسخه‌های ارتقا یافته‌ در صنعت گیم انتشار می‌‎یابد که منجر به بهبود گرافیک و گیم پلی بازی‌ها می‌شود. اما این بهبودها نیازمند سخت افزارهای قوی‌تر برای نتیجه مطلوب‌تر است. بنابراین اگر قصد خرید یک لپ تاپ گیمینگ ارزان را دارید باید دقت کافی و آینده‌نگری داشته‌باشید.