میزبانی خانگی ملوان انزلی از استقلال در هاله ای از ابهام

گیلان،استانی بدون ورزشگاه استاندارد


۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۷:۲۲ | کد خبر: ۲۴۷۹۰ چاپ

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته دوم مسابقات لیگ برتر کشور میزبان استقلال است اما برگزاری این بازی در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گیلان،استانی بدون ورزشگاه استاندارد
کلانشهر : تیمهای فوتبال ملوان بندرانزلی و استقلال تهران عصر پنجشنبه هفته جاری ۲۷ مرداد ماه جاری در هفته دوم رقابتهای فصل جاری لیگ برتر کشور به میزبانی تیم ملوان باید در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی رو در روی هم قرار گیرند.

با توجه به ایراداتی که مسئولان سازمان لیگ در بازدید از ورزشگاه سیروس قایقران بندرانزلی محل برگزاری مسابقات خانگی ملوان گرفته شد، مسئولان اداره ورزش و سایر مسئولان مترصد برطرف کردن ۲۶ مورد از ایراداتی است که مسئولان سازمان لیگ از ورزشگاه سیروس قایقران گرفته شد که تاکنون نیز تعدادی از آنان برطرف شد.

اما هنوز تمامی این ایرادات برطرف نشده و به همین دلیل برگزاری مسابقه فوتبال تیم‌های ملوان بندرانزلی و استقلال تهران در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی نامشخص است و امکان دارد که این بازی در ورزشگاهی در استان دیگر برگزار شود.

به دلیل اینکه در گیلان ورزشگاه دیگری برای انجام مسابقات لیگ برتر وجود ندارد، اگر مسئولان سازمان لیگ با برگزاری مسابقه تیمهای ملوان و استقلال در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران موافقت نکنند،این بازی به ناچار باید در ورزشگاه دیگری برگزار شود که گفته می‌شود ورزشگاه قزوین میزبان این بازی خواهد بود.

از سوی دیگر اخباری مبنی بر پافشاری مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و مسئولان هیات فوتبال این استان به برگزاری بازی تیمهای ملوان و استقلال تهران در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی است که در نهایت باید تا ۴۸ ساعت قبل از انجام این بازی، مکان این دیدار مشخص شود.

به هر حال اگر این دیدار نیز با موافقت مسئولان سازمان لیگ در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقرادن بندرانزلی برگزار شود، به طورحتم به دلیل مشکلات موجود در سکوهای ورزشگاه، گیت بلیط فروشی و سایر موارد، این دیدار بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که اگر این بازی در ورزشگاه سیروس قایقران بندرانزلی و بدون حضور تماشاگر برگزار شود، تیم ملوان از حضور طرفداران پرشور خود محروم می‌شود و اگر این دیدار نیز در ورزشگاهی دیگر و در استانی به جز گیلان انجام شود، ملوان از میزبانی بازی خانگی مهم خود برابر استقلال محروم و متضرر می‌شود.

با این حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که سرانجام تکلیف میزبانی این بازی چه می‌شود و تصمیم مسئولان سازمان لیگ مبنی با برگزاری این دیدار در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران چه خواهد شد و در صورت انجام این بازی در بندرانزلی، این دیدار با حضور تماشاگر یا بدون حضور تماشاگر انجام خواهد شد.       

پیرو بازدید مورخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ که توسط سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ و فریبرز محمودزاده مسوول برگزاری لیگ یک، که با حضور قربانعلی الماسخاله رییس هیات فوتبال گیلان، محمودرمضانی‌پور رییس هیات فوتبال انزلی، مجید ستوده رییس اداره ورزش و پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان از ورزشگاه تختی بندرانزلی به جهت تایید یکی از ورزشگاه‌های میزبان ملوان در لیگ برتر بعمل آمد. ۲۶ مشکل برای ورزشگاه بندرانزلی گرفته شد.

نبود گذرگاه های الکترونیک متصل به سامانه بلیط فروشی مربوطه، فقدان سیستم نرده‌کشی حریم پیرامونی کاسه ورزشگاه و هدایت تماشاگران میزبان و میهمان (ضلع شمال، شمال غرب و جنوب)، نیاز طراحی مجدد ورودی‌های ورزشگاه، تماشاگران میهمان، اصحاب رسانه، میهمانان VIP و غیره، ضرورت نصب صندلی و شماره گذاری آنها متناسب با سامانه بلیت فروشی بر روی سکوها و نصب دوربینهای مدار بسته و اتاق مانیتورینگ از مهمترین این موارد است که باید در این ورزشگاه نسبت به رفع و یا احداث آن اقدام شود.

همچنین تعریف مسیرهای خروجی تماشاگران و تخلیه اضطراری ورزشگاه، نصب سیستم صوتی و خطاب عمومی ورزشگاه، ارتقاء نور به میانگین یکهزار و ۸۰۰ لوکس، نصب ژنراتور پشتیبانی جهت مدار اضطراری و تامین نور ورزشگاه، بازسازی و اصلاح فنس‌کشی دور زمین و جداسازی سکوها، اصلاح ورودی تیمها و داوران به درون زمین و حذف ۲ دالان فعلی، انتقال نیمکتهای ذخیره و داور چهارم به محل جدید، بازسازی و ادغام اتاق های همجوار جایگاه کنفرانس خبری با هدف افزایش ظرفیت و ساماندهی فضای فعلی، دیگر موارد مهمی است که برای میزبانی ورزشگاه بندرانزلی در لیگ برتر باید رعایت شود.

 کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران هفته دوم رقابتهای لیگ برتر کشور را نیز معرفی کرد که سیدرضا مهدوی به عنوان داور دیدار تیمهای ملوان بندرانزلی و استقلال تهران اعلام شد.

همچنین امیررضا آشورماهانی و احد سلطانی به عنوان کمک داور در دیدار تیمهای ملوان و استقلال تهران حضور خواهند یافت ضمن اینکه مهدی اجاقی به عنوان داور چهارم و علیرضا یزدانی نیز به عنوان ناظر گروه داروی در بازی تیم‌های ملوان بندرانزلی و استقلال تهران حضور خاوهد یافت.

در هفته اول رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک دیدار خارج از خانه در تهران با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم پیکان شد و تیم استقلال تهران نیز در ورزشگاه آزادی با ۲ گل مغلوب سپاهان اصفهان شد.