آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان که از تیرماه امسال روند افزایشی را در پیش گرفته بود، تقریبا طی ۲ هفته اخیر سیر نزولی را طی می‌کند به طوری که شمار بسترهای‌ها در مراکز درمانی استان در این مدت ۱۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۶ درصدی بستری های مبتلا به کرونا در گیلان
کلانشهر:آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در خیز هفتم از ۲۰ نفر در دهم تیرماه به ۳۳۱ نفر بالاترین آمار در ۱۳ مرداد رسید اما تقریبا پس از آن روند کاهشی را در پیش گرفته‌است.

طی ۲ هفته گذشته، ۳۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان بستری بودند؛ بر اساس آخرین آمار امروز "یکشنبه" دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان، هم اکنون ۲۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۴۴ نفر بدحال هستند.

رنگ قرمز تقریبا از ۲۲ مردادماه جاری در نقشه کرونایی گیلان کمرنگ شد، بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها یک شهرستان در گیلان شامل رودسر در وضعیت قرمز "بسیار پرخطر کرونا" قرار دارد. 

بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت شهرستان های املش، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رودبار، سیاهکل،شفت، لنگرود و لاهیجان در نقشه کرونایی استان گیلان نارنجی و آستارا، رشت، خمام، رضوانشهر، تالش، صومعه‌سرا، فومن و ماسال در رنگ بندی زرد قرار گرفتند ضمن اینکه هیچ شهرستانی در استان گیلان آبی نیست.

اگر چه بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی گیلان رو به کاهش است اما کارشناسان بهداشتی از مردم می‌خواهند همچنان توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و نسبت به تزریق واکسن و تکمیل آن اهتمام جدی داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به کاهش آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ طی روزهای اخیر گفت: برای ادامه روند کاهشی بستری‌های مبتلا به کرونا، ضروریست تا مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر فردین مهرابیان درباره دلایل کاهش آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در گیلان طی این مدت افزود: این کاهش می‌تواند متاثر از آمار کل کشور که در زمان حاضر کاهشی است، باشد.

وی با اشاره به ضرورت توجه مردم به دریافت تزریق واکسن اظهار داشت:هر چه پوشش واکسیناسیون کرونا افزایش یابد، میزان ابتلا در نتیجه فوتی‌ها نیز کاهش می یابد.

مهرابیان با ارایه توصیه‌هایی به زائران گیلانی اربعین حسینی اضافه کرد: زائران اربعین حسینی تزریق واکسن به ویژه تکمیل واکسیناسیون را انجام دهند ضمن اینکه در این سفر معنوی توصیه‌های بهداشتی را با اهتمام بیشتری رعایت کنند.

طبق تازه‌ترین گزارش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکنون ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ٣٩٩ نفر معادل ۹۷ درصد از گروه های هدف در استان گیلان دز اول، ٢ میلیون و  ۵۷ هزار و ٨٣٣ نفر معادل ۹۲ درصد دز دوم و یک میلیون و  ۱۱۶ هزار و ۷۷۵ نفر معادل ۵۰ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.