مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

احتمال گسیل گرد و خاک به گیلان/ استقرار جو پایدار تا پایان هفته


۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۱۵:۴۱ | کد خبر: ۲۴۹۹۷ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان، از احتمال گسیل گرد و خاک به استان از سمت شمال شرق طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار در منطقه است.

احتمال گسیل گرد و خاک به گیلان/ استقرار جو پایدار تا پایان هفته
کلانشهر:محمد دادرس  آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: رطوبت فعلی شهر رشت ۶۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در هفته جاری کاهش دما نخواهیم داشت، افزود: دمای احساسی با رطوبت نسبی و دما ارتباط مستقیم دارد و لذا شاهد کاهش دمای احساسی نسبت به هفته گذشته هستیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان،نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار در منطقه دانست و تصریح کرد: تا اواخر هفته آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد، احتمال مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

دادرس با بیان اینکه روز سه شنبه شرایط برای رگبار مهیاست، خاطرنشان کرد: گاهی با شکل گیری ناپایداری های موقتی شرایط برای رگبار و رعد و برق و کاهش نسبی دما تا پنجشنبه فراهم است.

وی از احتمال گسیل گرد و خاک به استان از سمت شمال شرق طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و بیان کرد: غبار رقیقی از سمت دریا استان ما را تحت تاثیر قرار داده که براساس آخرین نتایج مدل های پیش بینی غبار از عصر امروز تا فردا شب احتمال افزایش غلظت غبار وجود دارد.