برادر مرجع تقلید گیلانی با گلوله مقابل منزلش کشته شد؛

دفتر آیت الله محفوظی درگذشت دکترعلی محفوظی را «شهادت» اعلام کرد


۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۰:۵۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۷ چاپ

پس از قتل دکتر علی محفوظی شماری از چهره‌های مذهبی و سیاسی کشور با صدور پیام‌هایی، مصیبت وارده را به این مرجع تقلید رودسری تسلیت گفتند

دفتر آیت الله محفوظی درگذشت دکترعلی محفوظی را «شهادت» اعلام کرد
اختصاصی کلانشهر:روز گذشته در لابلای اخبار حوادث خبر قتل مرد 85 ساله مقابل خانه‌اش در شهرک غرب تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها پیدا کرد.

با گذشت ساعاتی از حادثه، ابعاد تازه‌ای از ماجرا توسط همشهری آنلاین  روشن شد (بیشتر بخوانید) و اینکه فرد درگذشته دکترعلی محفوظی متخصص بیهوشی و اهل رودسر گیلان است.

تحقیقات میدانی تیم جنایی نشان داد، مقتول علی محفوظی؛ رئیس اسبق پزشکی قانونی بوده که پس از خروج از خانه‌اش برای عزیمت به محل کار خود با انگیزه‌ای نامشخص توسط یک مرد میانسال به قتل رسیده است.

در بازبینی فیلم این دوربین مداربسته مشخص شد، قاتل میانسال که با ماسک و کلاه مشکی صورت خود را پوشانده بود، پس از چند ثانیه تعقیب کردن مقتول در خیابان ایران‌زمین از کوله پشتی خود یک کلت کمری بیرون آورده و ثانیه‌ای بعد، مرد سالخورده را هدف شلیک ۲ گلوله قرار داده است.(شرح کامل ماجرا را اینجا بخوانید)

دکتر علی محفوظی که بود؟
دکتر علی محفوظی

دکتر علی محفوظی متولد شهر رودسر، دارای تخصص بیهوشی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بود و در اواخر دهه هفتاد ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور را بر عهده داشت.او یک دختر و پسر دارد که پسرش ساکن آمریکاست.براساس اخبار منتشر شده قرار است پسر او برای مراسم خاکسپاری پدرش عازم ایران شود.

محفوظی همچنین در اوایل شهریور ماه سال ۱۳۷۲، با حکمی از سوی وزیر وقت بهداشت به عنوان معاون اموراداری و مالی وزارت بهداشت منصوب شده بود.

معاونت دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضویت در شورای‌عالی نظام پزشکی کشور، عضویت در هیئت امناء درمانگاه‌های خیریه کشور و... از دیگر سوابق محفوظی است.

دکتر محفوظی برادر آیت الله عباس محفوظی مرجع تقلید اهل رودسر گیلان است که در زمان حیات آیت الله محمدتقی بهجت رئیس شورای استفتاء و از مشاوران نزدیک او بود.

پس از قتل دکتر علی محفوظی شماری از چهره‌های مذهبی و سیاسی کشور با صدور پیام‌هایی، مصیبت وارده را به این مرجع تقلید تسلیت گفتند.

دفتر آیت الله شیخ عباس محفوظی هم با صدور پیامی با «شهادت» خواندن درگذشت این پزشک نوشت:خبر شهادت مطلومانه اسوه و استاد طبیبان جناب آقای دکتر علی محفوظی موجب اندوه و تاسف فراوان گردید.

در ادامه پیام آمده است: آن شهید والامقام که حقا و انصافا یکی از خدمتگزاران واقعی جامعه پزشکی بود در طول حیات مبارک خویش همواره منشا خیر و رحمت برای نخبگان و نمونه‌ی بارز راه یافتگان به قرب الهی به شمار می‌رفت.

در بخش دیگری از پیام می‌خوانیم:این مصیبت جانکاه را به پیشگاه ولی الله الاعظم اروحنا فدا تسلیت عرض نموده و از خدای قادر متعادل برای اخوی مکرم ایشان مرجع عالیقدر حضرت آیت اله العظمی محفوظی و سایر بازماندگان و شاگردان فراوان آن عزیز سفر کرده و خانواده آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.

در پایان پیام امده است:امید آن داریم که عاملین این فاجعه دردناک هر چه سریعتر شناسایی و به سزای عمل شنیع خویش برسند.