هشدار پزشکان درمورد یک بیماری مسری در میان کودکان

«آنفلوانزای گوجه فرنگی» عفونت ویروسی نادر بین کودکان زیر ۵ سال


۱۴۰۱/۰۶/۰۲ - ۱۶:۱۱ | کد خبر: ۲۵۱۰۷ چاپ

در حالی که تلاش‌ها در جهان برای مقابله با کرونا ادامه دارد، پزشکان در خصوص یک بیماری شدیدا مسری کشف شده در کودکان هشدار دادند.

«آنفلوانزای گوجه فرنگی» عفونت ویروسی نادر بین کودکان زیر ۵ سال
کلانشهر:نشریه نیویورک پست در گزارشی اعلام کرد در حالی که جهان به تلاش‌های خود برای مبارزه با کرونا و نیز آبله میمون ادامه می‌دهد، به نظر می‌رسد یک بیماری جدید نیز در حال بازکردن جای پای خود در این میان است و آن نیز بیماری «آنفلوانزای گوجه فرنگی» است.

طبق اعلام مجله «لنست»، «آنفلوانزای گوجه فرنگی» نخستین بار در تاریخ ۶ مه در هند کشف شد و تا کنون، ۸۲ کودک مبتلا به این بیماری که تمامی آن‌ها سنی زیر ۵ سال دارند، شناسایی شده اند. همچنین ۲۶ کودک دیگر که تا ده سال سن دارند نیز مشکوک به ابتلا به این نوع بیماری هستند.

این ویروس جدید بدین خاطر به «آنفلوانزای گوجه فرنگی» نامگذاری شده که روی بدن فرد مبتلا، تاول‌های قرمز رنگی ایجاد می‌شود. این بیماری همچنین با تب و درد مفاصل همراه است.

کودک مبتلا به آنفاوانزای گوجه فرنگی

مجله پزشکی لنست در گزارش خود اعلام کرد: درست در زمانی که ما در حال تعامل با بروز موج چهارم کرونا هستیم، یک ویروس جدید که به نام «آنفلوانزای گوجه فرنگی» و یا «تب کوجه فرنگی» شناخته می‌شود، در هند در ایالت «کرالا» در هند در میان کودکان زیر ۵ سال ظاهر شده است.

طبق اعلام این مجله، این عفونت ویروسی نادر، در حال حاضر بومی این ایالت هند است و خطر تهدید کننده جانی نیز ندارد؛ هرچند بخاطر تجربه وحشتناکی که به دلیل همه گیری کرونا به وجود آمده، انتظار می‌رود با نوعی مدیریت هوشمندانه، جلوی شیوع بیشتر این بیماری گرفته شود.

بر اساس گزارش مجله پزشکی لنست، کودکان اکنون در معرض خطر فزاینده ابتلا به آنفلوانزای گوجه فرنگی قرار دارند؛ به طوری که شیوع این بیماری احتمالا از طریق تماس نزدیک صورت خواهد گرفت.

پزشکان می‌گویند این بیماری که در حال حاضر دارویی برای آن وجود ندارد، بسیاری مُسری بوده و شباهت فراوانی به بیماری‌هایی دارد که دست‌ها، پا‌ها و دهان را هدف قرار می‌دهد.

نظر شما:

security code