استاندار گیلان با اشاره به امضای قرارداد تهاتری پنج هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه فاضلاب گفت: ۸۰۰ میلیون یورو برای احداث راه‌آهن رشت آستارا ابلاغ شد که این خبر را برای نخستین بار اینجا اعلام می‌کنم

ابلاغ ۸۰۰ میلیون یورو برای احداث راه آهن رشت-آستارا /گیلان در آینده ای نزدیک دروازه تجارت ایران با دنیا می شود
کلانشهر : استاندار گیلان به حضور میدانی دولتمردان جهادی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: هفته دولت به واسطه ارائه خدمات، باید نماد امیدآفرینی و محور خدمت جهادی و صادقانه برای مردم باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛دکتر اسدالله عباسی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه رشت در جمع نمازگزاران مرکز استان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان خدمت به مردم بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر و شهدای خدمت به مردم همانند شهیدان انصاری و نورانی به دلیل روحیه جهادی و انقلابی، کار برای رضای خدا و خدمت بی منت به مردم، ماندگار شدند.
وی ادامه داد: مدیران و کارکنان دولت نیز باید با الگوگیری از شهدای خدمت، در راستای رضایت مردم که رضای خداوند متعال را به دنبال دارد گام بردارند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت اجرای درست بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: باید منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور کاری برای مردم و رضایت خداوند، الگوی همه مدیران و کارکنان باشد.
دکتر عباسی با بیان جایگاه ویژه ایران اسلامی و دیپلماسی قوی ایران در جهان گفت: دولت سیزدهم براساس عزت، حکمت و مصلحت و سیاست های راهبردی رهبری، سرنوشت زندگی مردم را به مذاکرات گره نزده و در راستای عزت و اقتدار ایران با دوستان ایران، دوست و با دشمنان دشمن است.
وی اظهار کرد: هر گونه مذاکره بر مبنای منویات معظم له و اقتدار و عزت ایران معنا دارد و دولت آیت الله دکتر رئیسی بر همین معیار سیاست های خارجی را برای پیشرفت کشور انجام می‌دهد.
وی با اشاره به امضای قرارداد تهاتری پنج هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه فاضلاب گفت: ۸۰۰ میلیون یورو برای احداث راه‌آهن رشت آستارا ابلاغ شد که این خبر را برای نخستین بار اینجا اعلام می‌کنم.
وی تاکید کرد: باید از ارتباطات موثر با کشورهای دوست بعنوان یک فرصت طلایی برای رشد و تعالی بهره مند شد.
دکتر عباسی خاطر نشان کرد: گیلان دروازه تجارت و اقتصاد ایران است و باید با تعامل صحیح با کشورهای همسایه شاهد پیشرفت بیشتر استان و کشور باشیم و این برنامه راهبردی در دیدارهای مختلف با سفرا و مسئولان کشورها توسط استانداری دنبال شده است.
نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: هفته دولت به واسطه ارائه خدمات باید در راستای امیدآفرینی و با محور خدمت جهادی و صادقانه برای مردم باشد.
دکتر عباسی به شرایط آغاز به کار دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: دولت مردمی با همه مشکلات در زمینه های کرونا، کسری بودجه، بحران‌های نظیر آب، تحریم های ظالمانه، ذخیره ناکافی کالای های اساسی و مشکلات اقتصادی ، توانسته در بخش های مختلف موفق عمل کند.
وی قدرت ایران اسلامی را مرهون ایستادگی و بصیرت مردم و خون پاک شهدا دانست و گفت: دولت با مدیریت واحد و عزتمندانه در حوزه های مختلف تخصیص اعتبارات و بودجه در بخش تملک دارایی ها و سفرهای پربرکت سعی بر سرعت دهی به رفع مشکلات و مسائل مردم دارد.
استاندار گیلان با تشریح اقدامات اثر بخش دولت سیزدهم در کشور گفت: تحول اقتصادی، عادلانه کردن یارانه و مردمی کردن اقتصاد با مشارکت و صبر و حوصله مردم در راستای مبارزه با فساد و بهبود وضعیت معیشت مردم ، بهبود ذخیره کالاهای اساسی و تقویت رفاه اجتماعی و رفع محرومیت اجرایی شده است.

دکتر عباسی با گزارش اقدامات دولت در گیلان افزود: در گیلان نیز با تکیه بر ارتقای ظرفیت ها و مزیت های استان و برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و در سایه تلاش مسئولان و همدلی مردم و همه دلسوزان، این اقدامات عملیاتی شده است.
استاندار گیلان مجاهدت شبانه روزی و تشکیل قرارگاه جهادی در حوزه آب کشاورزی و برق در استان را در راستای کاهش آسیب ها و توسعه و بالندگی گیلان نام برد و گفت: توسعه خطوط ریلی، هوایی و زمینی با نگاه دقیق رهبر فرزانه در دیدار با پوتین و تاکید آیت الله دکتر رئیسی، حل مسئله ابرچالش پسماند و بازگشت گوهررود و زرجوب و تالاب انزلی به شرایط مناسب، اجرای ساماندهی فاضلاب رشت با اعتبار تهاتر نفت و توجه به صنعت، اشتغال، مسکن و مسائل دانش بنیان از جمله اقدامات موثر برای توسعه گیلان است.
وی افزود: در کنار مردم، با مردم و برای مردم خدمت گذار آنان هستیم و در این راستا ۹۸ سفر شهرستانی تاکنون برای خدمت صادقانه به مردم برقرار شده است.
وی از مسئولان و کارکنان دولت در گیلان خواست تا در خدمت صادقانه به مردم تلاش و اهتمام جدی داشته باشند‌.
دکتر عباسی اظهار کرد: خدمت بی منت به مردم موجب برکت و تعالی در زندگی خدمتگزاران خواهد بود.
وی پیش از سخنرانی در جمع نمازگزاران جمعه، با حضور در میز خدمت جهادی بمناسبت هفته دولت با جمع کثیری از مراجعان از نزدیک دیدار کرد و چهره به چهره مشکلات آنان را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.
نماز جمعه این هفته مرکز استان به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه رشت اقامه شد.

نظر شما:

security code