اشتباه فروشنده،هدیه ی همایون شجریان را پرماجرا کرد؛

درختچه های ارغوان مزار «سایه» در باغ محتشم رشت «لِلِکی» از آب درآمد!/تصاویر


۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۴:۲۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۵ چاپ

این که صاحب گلخانه یا گلفروش اشتباه کرده و تفاوت میان اقاقیا و ارغوان را نمی‌دانسته یا متقلبانه از بی اطلاعی خریدار سوء استفاده کرده روشن نیست.نکته عجیب اینجاست که اگر فردی اطلاعاتی هم از گونه‌های گیاهی نداشته، به دلیل پروسه طولانی انتقال پیکر سایه از آلمان به ایران میلیونها بار در رسانه‌ها درباره درخت ارغوان خانه قدیمی ابتهاج همراه با عکس صحبت شده و «درخت ارغوان» طی سه هفته گذشته یکی از واژه‌های با بیشترین سرچ در گوگل بوده است.

درختچه های ارغوان مزار «سایه» در باغ محتشم رشت «لِلِکی» از آب درآمد!/تصاویر
اختصاصی کلانشهر:همزمان با برگزاری مراسم خاکسپاری امیرهوشنگ ابتهاج در باغ محتشم رشت خبری جذاب هم در رسانه‌ها منتشر شد.

موضوع از این قرار بود همایون شجریان خواننده صاحب نام موسیقی سنتی که به دلیل فراهم کردن مقدمات کنسرت،خارج از ایران به سر می‌برد و امکان حضور در مراسم ابتهاج را نداشت برای نشان دادن علاقه و احترام خود به «سایه» سفارش ارسال چند درختچه ارغوان به باغ محشتم رشت را داده بود.انتخاب ارغوان از آن جهت بود که این درخت محبوب شاعر بزرگ معاصر بوده و شعر مشهور و محبوبی هم به همین نام دارد.
سایه ارغوان

روز شنبه هنگام برگزاری مقدمات مراسم خاکسپاری وقتی عکس جابجایی این درختچه‌ها توسط چند نیروی خدماتی شهرداری رشت در فضای مجازی منتشر شد برای کسانی که با گونه‌های درختان آشنایی دارند روشن شد که درختچه‌های فروخته شده به نماینده خرید همایون شجریان ارغوان نیست، بلکه اقاقیاست که در گیلان به «لِلِکی» یا «لِلِیکی فرنگی» مشهور است.


این که صاحب گلخانه یا گلفروش اشتباه کرده و تفاوت میان اقاقیا و ارغوان را نمی‌دانسته یا متقلبانه از بی اطلاعی خریدار سوء استفاده کرده روشن نیست.نکته عجیب اینجاست که اگر فردی اطلاعاتی هم از گونه‌های گیاهی نداشته، به دلیل پروسه طولانی انتقال پیکر سایه از آلمان به ایران میلیونها بار در رسانه‌ها درباره درخت ارغوان خانه قدیمی ابتهاج همراه با عکس صحبت شده و درخت ارغوان طی سه هفته گذشته یکی از واژه‌های با بیشترین سرچ در گوگل بوده است.  

ارغوان اقاقیا سایه 1

طبق مشاهدات خبرنگار کلانشهر در ظهر امروز یکشنبه ششم شهریورماه،گلدانهای اقاقیایی که به جای ارغوان خریداری شده کمی دورتر از مزار ابتهاج در کنار دیوار نزدیک باغ محتشم رشت قرار دارند.
ارغوان اقاقیا سایه 2

درکنار چند هزار علاقه‌مندی که در تهران و رشت هنگام بدرقه ابتهاج حاضر بودند میلیون فارسی زبان شعرهای او را خوانده‌اند و می‌خوانند و دوست دارند طبق علاقه این شاعر به درخت ارغوان همین گونه،سایه گستر مزارش باشد. به جز این در انجام سفارش خواننده محجوب ایران همایون شجریان هم بی صداقتی صورت گرفته که باید به زودی درختچه‌های اقاقیا در جای دیگر کاشته شود و کنار مزار «سایه» طبق علاقه خودش و هدیه همایون شجریان ارغوان.