اصلاح اشتباهی که هنگام خرید درختچه اهدایی همایون شجریان پیش آمده بود؛

درختچه ارغوان جایگزین اقاقیا در مزار «سایه» شد/فیلم


۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۷:۳۱ | کد خبر: ۲۵۲۶۳ چاپ

ماجرا از آنجا آغاز شد که در سفارش همایون شجریان خواننده صاحب نام ایران مبنی بر خرید و اهدای درختچه ارغوان برای مزار امیرهوشنگ ابتهاج شاعر بزرگ معاصر اشتباه صورت گرفت

درختچه ارغوان جایگزین اقاقیا در مزار «سایه» شد/فیلم
اختصاصی کلانشهر : روز گذشته مطلبی با عنوان «اشتباه فروشنده،هدیه‌ی همایون شجریان را پرماجرا کرد؛/درختچه‌های ارغوان مزار «سایه» در باغ محتشم رشت «لِلِکی» از آب درآمد!» منتشر شد.(اینجا بخوانید)

در این مطلب اشاره شد در سفارش همایون شجریان خواننده صاحب نام ایران مبنی بر خرید و اهدای درختچه ارغوان برای مزار امیرهوشنگ ابتهاج شاعر بزرگ معاصر اشتباه صورت گرفته است.

ماجرا از این قرار بود که روز شنبه پنجم شهریورماه هنگام تشییع پیکر «ابتهاج» صدهها علاقه مند به ادبیات ایران که برای بدرقه ابتهاج در باغ محتشم رشت حاضر بودند مشاهده کردند چند گلدان حاوی درختچه‌های اقاقیا که در گیلان به «لِلِکی» معروف است در حال انتقال به محل خاکسپاری سایه است.

کمی بعد اعلام شد که همایون شجریان،پسر محمدرضا شجریان خواننده صاحب نام موسیقی سنتی ایران برای نشان دادن ارادت خود به شاعر بزرگ ایران زمین چند درختچه «ارغوان» را به باغ محتشم رشت ارسال کرده است. ارغوان درخت مورد علاقه سایه بود و او شعری مشهور هم به همین نام دارد و طی چند هفته ای هم که از درگذشت این چهره ادبی می‌گذرد ارغوان برای علاقه مندانش به نمادی از شعر و سایه تبدیل شده بود.

تصاویر منتشر شده بعدی نشان داد درختچه هایی که به سفارش همایون شجریان خریداری شده نه ارغوان که اقاقیاست.

اینکه چرا چنین اشتباهی صورت گرفته روشن نیست اما کلانشهر امروز باخبر شد که درختچه ارغوان جایگزین اقاقیای اشتباهی شده تا بعد از طراحی المانی برای مزار سایه در باغ محتشم رشت در جوار آن کاشته شود.