مشکلی بابت تولید برق در گیلان نداریم


۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۱:۳۷ | کد خبر: ۲۵۳۴ چاپ
مشکلی بابت تولید برق در گیلان نداریم

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان از وجود یک میلیون و 400هزار مشترک برق در استان گیلان خبر داد و گفت: در این استان مشکلی بابت تولید برق وجود ندارد و تنها کمبود تولید در سطح کشور و خطوط  انتقال شبکه توزیع در استان است که در تلاش هستیم این مشکلات نیز رفع شود. 

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، عظیم بلبل آبادی در جلسه شورای اداری شهرستان شفت، گفت: یکی از مهم ترین اهداف صنعت برق کشور همزمان با آغاز فصل اوج مصرفی مردم، اصلاح  الگوی مصرف و مدیریت مصرف انرژی برق است.

وی با اشاره به اینکه منابع تامین سوخت های فسیلی محدود است، گفت: استفاده از سوخت های فسیلی سبب آلودگی های زیست محیطی می شود.

بلبل آبادی با تاکید بر اینکه کاهش مصرف برق به معنای عدم استفاده از آن نیست، گفت: با راهکارهای ساده ، درست و هوشمندانه می توان به کاهش الگوی مصرف برق رسید که بدون هیج هزینه ای به اقتصاد ملی کمک خواهد کرد.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه برای احداث هر نیروگاه و شبکه توزیع برق نزدیک به 2 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد، گفت: با توجه به هزینه بر بودن صنعت برق نیازمند کمک های همگانی جهت کاهش الگوی مصرف هستیم.

وی از وجود یک میلیون و 400هزار مشترک برق در استان گیلان خبر داد و گفت: در این استان مشکلی بابت تولید برق وجود ندارد و تنها کمبود تولید در سطح کشور و خطوط  انتقال شبکه توزیع در استان است که در تلاش هستیم این مشکلات نیز رفع شود.

بلبل آبادی با اشاره به اینکه مشترکان خانگی  بیشترین مصرف کنندگان برق در گیلان هستند،گفت: این در حالیست که  در استان های دیگر بیشترین میزان مصرف برق مربوط به بخش صنعتی است.

وی از افزایش ظرفیت های پست در شهرستان شفت خبر داد و گفت : با افزایش دو برابری این ظرفیت فرصت خوبی در اختیار شرکت توزیع برق شهرستان شفت قرار گرفته است. 

فرماندار شفت در ادامه با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و اهمیت اقتصاد و معیشت مردم گفت: شهرستان شفت نیز بخشی از سبد غذایی مردم استان گیلان را تامین میکند که متاسفانه با توجه به ظرفیت های   این شهرستان هنوز در به اندازه کافی شناخته شده نیست. 

محسنی با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم های امریکا که با فشار حداکثری نیز خواهان مذاکره است، گفت: بیانات رهبری که فصل و الخطاب همه مسایل است نشان می دهد هیچ ملت آزاده ای به دلیل فشار پای مذاکره نخواهد رفت.

وی با انتقاد از نقض در رفتار و گفتار برخی از مدیران که با تبعیض و بی عدالتی سبب رنجش مردم می شوند، تاکید کرد که تکریم ارباب رجوع توسط مدیران اجرایی باید در دستورکار قرار گیرد .

فرماندار شفت با اشاره به اینکه  همه تلاش های دشمنان ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت است، گفت: نباید بر اساس ذائقه سیاسی خود نا امیدی را در جامعه القا کنیم.

محسنی با ذکر این مساله که خدمات دولت جز خدمات نظام و حاکمیت است، تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی جایگاه تشکیلات حاکمیت را با اغراق در کمبودها زیر سوال نبریم.

وی از اجرای طرح حضور  میدانی مدیران اجرایی در خارج از وقت اداری در سطح روستاها برای اولین بار در شهرستان شفت خبر داد و گفت: حضور مدیران خدماتی  در قلب روستاها از ضروریاتی است که باید در این شهرستان اجرایی شود.

فرماندار شفت با انتقاد از این مساله که اقدامات دولت در شهرستان  توسط مدیران اجرایی اطلاع رسانی نمی شود که سبب شده مردم به صورت ملموس این خدمات را نبینند، گفت: ابلاغ اعتبار 20 میلیاردی برای اجرای پروژه ملاسرا به شفت از محل اعتبارات  ویژه سفر ریاست جمهوری به این شهرستان و  اعتبار 15 میلیاردی برای ساخت پل در چوبر و بداب از محل اعتبارات استانی و اعتبار 5 میلیاردی اشتغال زایی در شفت از خدمات قابل توجه دولت است.

وی از افزایش میزان تولید نقان، برنج سفید و دیگر بخش های کشاورزی در شهرستان شفت خبر داد و گفت: با اتمام فصل زراعی لایبروبی آب بندان های کشاورزی شروع خواهد شد.  

 

نظر شما:

security code