مریم ایراندوست سرمربی گیلانی تیم فوتبال زنان سپاهان اصفهان؛

قراردادم خوب است ولی میلیاردی نیست


۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - ۱۸:۱۳ | کد خبر: ۲۵۳۸۷ چاپ

مریم ایراندوست شایعه قرارداد یک میلیارد تومانی‌اش را رد می‌کند اما تأیید می‌کند که قرارداد خوبی با سپاهان بسته است. آیا با تغییرات مدیریت فدراسیون او دوباره به تیم ملی‌ برمی‌گردد؟

قراردادم خوب است ولی میلیاردی نیست
کلانشهر : مریم ایراندوست دوباره خبرساز شده است، این بار با تیم باشگاهی‌اش. باشگاه سپاهان این فصل ایراندوست را به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال زنان انتخاب کرد. انتخاب او با این شایعه همراه شد که ایراندوست در ازای قرارداد یک‌میلیارد تومانی حاضر شده مربیگری این تیم را بپذیرد. هرچند به‌نظر نمی‌رسید پرداخت این مبلغ برای باشگاه سپاهان خیلی سنگین باشد ولی ایراندوست این خبر را رد می‌کند. او تا چندی پیش سرمربی تیم ملی بود و با تغییراتی که روزهای گذشته در فدراسیون رخ‌داده، بعضی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که دوباره تیم به ایراندوست سپرده می‌شود. به هر حال او برای نخستین بار تیم را به جام‌ملت‌های آسیا رساند و یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال زنان است.

   خبر داغ فوتبال زنان دستمزد یک‌میلیارد تومانی شماست. این رقم را تأیید می‌کنید؟

من قرارداد حرفه‌ای و خوبی با سپاهان بسته‌ام. بحث‌هایی که هر دوطرف داشتند و لازمه همکاری بود، در قرارداد قید شده ولی خبرهایی که از مبلغ قرارداد می‌دهند، درست نیست.

   یعنی یک میلیارد نگرفته‌اید؟

مبلغ خوب است ولی چیزی که می‌گویند صحت ندارد و شایعه است.

   قرار است سپاهان با شما به کجا برسد؟

هدف اصلی ساختن تیمی حرفه‌ای است. سپاهان 5دوره در لیگ شرکت کرده و تیم کم‌تجربه و نوپایی است ولی با توجه به شرایط و امکانات خوبی که دارد، خوب نتیجه گرفته. تمرکز اصلی باشگاه روی بومی‌سازی است. پارسال تیم 15بازیکن غیربومی داشت، اعضای هیأت‌مدیره و مدیران باشگاه می‌خواهند بیشتر روی بازیکنان بومی و آکادمی فوتبال سرمایه‌گذاری کنند. با این حال قرار است ساختار حرفه‌ای تیم حفظ شود و در کورس قهرمانی هم باشند.
مریم ایراندوست

   با حضور شما در این باشگاه به‌نظر می‌رسد که تیم برای قهرمانی بسته می‌شود.

واقعا اینطور نیست. اگر هدف باشگاه قهرمانی بود تیم باید زودتر بسته می‌شد و بازیکنان مورد نظر جذب می‌شدند. البته در فوتبال هیچ‌چیز مشخص نیست و از قبل نمی‌شود هیچ تیمی را قهرمان دانست. در تیم ما بازیکنان خوبی حضور دارند و ما هم به‌کار خودمان و باشگاه ایمان و اعتماد داریم و مطمئنم فصل خوبی در پیش خواهیم داشت. ولی اینطور نیست که کسی از تیم توقع قهرمانی داشته باشد. بازیکنانی در لیست اولیه من بودند که بیشتر آ‌نها یا قرارداد دو سه ساله با باشگاه‌هایشان دارند یا قبل از اینکه ما به آنها پیشنهاد بدهیم با تیم‌هایشان تمدید کرده بودند. از نظر حرفه‌ای درست نبود که با آنها وارد مذاکره شویم. سعی می‌کنیم امسال هدف اول باشگاه را که بومی‌سازی است، پیش ببریم و از فصل بعد به قهرمانی فکر کنیم.

   هر وقت از تیم ملی صحبت می‌شود، از شما هم یاد می‌کنند. تیم ملی با کادر فنی جدید در تورنمنت کافا بازی کرد. تیم چطور بود؟

تیمی که در کافا بازی کرد، تیم ملی نبود. تیم ملی یعنی از همه جای ایران و از هم تیم‌ها، بهترین بازیکنان را داشته باشد که در این تیم این را ندیدم. تیم ملی باید اردوهای منظم هم داشته باشد. چیزی که ما دیدیم این بود که چند بازیکن از یکی دو تیم با عجله در یک اردو جمع شدند و در کافا بازی کردند. خوشبختانه سطح فوتبال ایران هم خیلی بالاتر از تورنمنت کافا است. این تورنمنت مهم نبود. مهم این است که تیم ملی برای مقدماتی المپیک پاریس برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد. مسابقات از فروردین‌ماه1402 شروع می‌شود و انتظار می‌رود که فوتبال ما عملکرد خوبی در این مسابقات داشته باشد. توقعات هم بی‌جا نیست. فوتبال ما پتانسیل خوبی در همه رده‌های سنی دارد و امیدواریم برنامه‌ریزی‌های درستی انجام دهند و برای موفقیت تیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

   در فدراسیون تاج این اراده را می‌بینید که برنامه‌ریزی‌های درستی داشته باشد؟

ما امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد. تاج هم تجربه کار در فدراسیون را دارد و هم در AFC کرسی دارد و به اهمیت کار در فوتبال زنان در سطح بین‌المللی واقف است.

   اما زنان خاطرات خوبی از دوران ریاست تاج ندارند. در دوره او تقریبا فوتبال زنان تعطیل بود.

در آن دوره من هم در فوتبال نبودم و سعی کرده‌ام خاطرات آن سال‌ها را از ذهنم پاک کنم. هرچه بوده، گذشته و فوتبال زنان استارت خوبی زده و باید کارش ادامه داشته باشد. با صحبت‌هایی که شده گفته‌اند که قرار است زنان تیم ملی قوی داشته باشند.

   با تغییرات مدیریتی فدراسیون احتمالا کادر فنی تیم زنان هم تغییراتی دارد. اگر پیشنهاد بدهند حاضرید دوباره سرمربی تیم ملی شوید؟

من الان سرمربی سپاهان هستم و تمرکزم روی تمرینات تیم است.

   پیشنهاد بدهند وسوسه نمی‌شوید؟

باید ببینیم شرایط چطور جلو می‌رود و چه برنامه‌ریزی‌هایی می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، تصمیم گرفتن سخت و پیچیده می‌شود.



نویسنده: لیلی خرسند

نظر شما:

security code