نماینده رشت در مجلس:

شهرک نساجی گیلان راه اندازی می شود/ آغاز احیای رودخانه های رشت


۱۴۰۱/۰۶/۱۱ - ۱۲:۰۱ | کد خبر: ۲۵۳۹۵ چاپ

نماینده رشت در مجلس، با اشاره به راه اندازی کارخانه پوشش، گفت: در نظر داریم این کارخانه را تحویل شرکت شهرک های صنعتی استان دهیم تا شهرک نساجی استان را با سرمایه گذاران فعال در حوزه نساجی فعال کنیم.

شهرک نساجی گیلان راه اندازی می شود/ آغاز احیای رودخانه های رشت
کلانشهر: محمدرضا احمدی سنگری روز پنج شنبه در نشست با مدیران خبرگزاری با بیان اینکه رسانه‌ها با رعایت اصل انصاف می‌توانند کمک کار انقلاب و نظام باشند، اظهار کرد: یکسری مشکلات در جامعه وجود دارد که به گوش مسئولان نمی رسد و لذا رسانه‌ها می‌توانند این مسائل و مشکلات را به سمع و نظر مسئولان و نمایندگان برسانند.

وی خبرنگاران را پل ارتباطی بین جامعه و مسئولان دانست و افزود: از خبرنگاران می‌خواهیم در چارچوب نظام قلم بزنند و از یک طرف مردم را دلسرد نکنند و از طرف دیگر به بیان مشکلات بپردازند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همزمان با آغاز به کار خود به عنوان نماینده چند کار اساسی را با جدیت دنبال کردم، گفت: اولین کار احیای کارخانه پوشش بود که اکنون با ۱۲۰ نفر پرسنل راه اندازی شده و در نظر داریم این کارخانه را تحویل شرکت شهرک های صنعتی استان دهیم تا شهرک نساجی استان را با سرمایه گذاران فعال در حوزه نساجی فعال کنیم.
محمدرضا احمدی سنگری سالم

احمدی، مساحت ۸۵ هکتاری کارخانه پوشش را ظرفیت مناسب برای راه اندازی شهرک نساجی دانست و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این شهرک همه ۴۵۰۰ پرسنل سابق کارخانه پوشش می توانند مجددا به کار بازگردند.

وی با بیان اینکه بسیاری مدیران و حتی برخی از نمایندگان برای احیای پوشش دلسرد بودند، گفت: همه پای کار آمدند و پوشش را راه اندازی کردیم و آمادگی داریم همه کارخانجات نیمه فعال نساجی را در قالب شهرک نساجی راه اندازی کنیم، زیرا زیرساخت ها در این شهرک فراهم است.

نماینده رشت در مجلس، پسماند سراوان را دومین اولویت کاری خود دانست و بیان کرد: پسماند سراوان یک معضل استانی و ملی است و مردم منطقه با آسیب های جدی دست به گریبان هستند و بیماری های پوستی و گوارشی و تنفسی و انواع سرطان ها به سراغ آنان آمده است.

وی مساحت ۲۵ هکتاری و ارتفاع ۱۱۰ متری پسماند سراوان را نشان دهنده عمق فاجعه دانست و تصریح کرد: تولید گاز متان و شیرابه زباله نیز محیط زیست را تهدید می کند.

احمدی با اشاره به پیگیری پسماند سراوان از طریق رئیس جمهور و وزیر کشور، عنوان کرد: موفق به راه اندازی کارگروه هفتگی پسماند شدیم؛ متاسفانه عدم ثبات در مدیریت شهری رشت موجب کندی پیگیری پروژه های مرتبط شده است.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ دیگر زباله و ریجکت وارد سراوان نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید لندفیل جدیدی تعریف کنیم؛ همچنین کارخانه کود آلی رشت با ظرفیت روزانه ۳۵۰ تن فعال است که باید به ۱۰۰۰ تن برسد.

وی در ادامه بر لزوم راه اندازی تصفیه خانه شیرابه سراوان تاکید کرد و گفت: تصفیه شیرابه خروج باید به اندازه ورودی باشد تا نتیجه کار را ببینیم.

احمدی همچنین خواستار فنس کشی سراوان جهت جلوگیری از تردد انسان و حیوان در منطقه شد و بیان کرد: در نظر داریم با پرتودهی کل زباله های دپو شده در سراوان را تبدیل به کود کنیم، اما در ابتدا باید جلوی ورود زباله به سراوان را بگیریم.

وی احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت را سومین کار مهم خود دانست و اضافه کرد: اگرچه ورود فاضلاب به رودخانه ها در جای جای استان مشاهده می شود، اما رودخانه های رشت اوج فاجعه است و لذا با همکاری آبفای کشور و وزارت نیرو و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تفاهم نامه ۴۰۰۰ میلیارد تومانی احیای این دو رودخانه را امضا کردم.

نماینده رشت در مجلس از احداث سد عزیزکیان رشت در راستای تامین آب مورد نیاز رودخانه ها خبر داد و بیان کرد: جلوگیری از ورود فاضلاب موجب خشک شدن گوهررود و زرجوب می شود و لذا باید آب مورد نیاز را تامین می کردیم.

احمدی به افتتاح تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان اشاره کرد و متذکر شد: تصفیه خانه مسکن مهر رشت نیز به زودی تکمیل می شود و به دنبال راه اندازی تصفیه خانه های لوکال هستیم. متاسفانه فاضلاب های بیمارستانی رشت و شیرابه های سراوان نیز وارد رودخانه ها می شود و نهایتا برای محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: علوم پزشکی باید جلوی ورود فاضلاب های بیمارستانی به رودخانه ها را بگیرد که در این راستا کارگروه هفتگی فاضلاب رشت نیز به زودی تشکیل می شود.

نماینده رشت در مجلس در پایان به پیگیری طرح رتبه بندی معلمان از سوی کمیسیون آموزش مجلس اشاره کرد و متذکر شد: اخیرا دولت هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای معلمان واریز کرد که براساس رتبه بندی بود.

نظر شما:

security code