دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره شایعات اخیر پیرامون انتساب فردی به ایشان توضیحاتی ارائه کرد.

توضیح دفتر آیت الله مکارم شیرازی درباره بازداشت یکی از منسوبان
کلانشهر : به گزارش دفتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، در این توضیحات آمده است:چند روزی است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه‌ای برای دروغ و نفرت پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین گردیده است.

اولاً؛ شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیّت معظم نیست بلکه از منسوبین برادر مکرّم ایشان می‌باشد. ثانیاً؛ وی هیچ گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچگاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است.

ثالثاً؛ انتساب افراد به بزرگان نه باعث تایید آنهاست و نه مایه محدودیت؛بلکه هر کس بر حسب شرایط و توانمندی‌های خود و بر طبق قوانین می‌بایست به کار گرفته شود و پاسخگوی اعمال خود باشد.سزاوار است اگر کسی قصد بهره برداری از انتساب به بیت مرجعیت یا دفتر معظم له را داشت از وی پذیرفته نشود و مراتب جهت اقدام مقتضی به اطلاع این دفتر رسانده شود.

رابعاً؛ انتظار می رود مسئولین نظارتی و قضایی به عنوان مرجع تشخیص و تصمیم گیری نسبت به این اتهامات و موارد مشابه دیگر که دشمنان به شایعه پراکنی علیه بزرگان دین و انقلاب می پردازند به روشنگری و تنویر افکار عمومی بپردازند تا در این شرایط سخت اعتماد و اعتقادات مردم شریف و متدین به بازی گرفته نشود.

کلام آخر اینکه عزت به دست خداست و کینه ورزان و دشمنان دین و این ملت در طول تاریخ سعی در مخدوش کردن مقدّسات و چهره اولیاء و بزرگان و تضعیف اعتقادات مردم داشته اند؛ اما همیشه دست قدرت خدا برتر از سعی باطل آنها بوده است و دشمنان و ایادی آنان، هرگز راه به جایی نبرده اند.

از خداوند متعال نصرت و پیروزی ملت شریف ایران و مسلمانان جهان را بر تمامی دشمنان و مستکبران و فتنه انگیزان مسئلت داریم.

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر بازداشت مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سطحی گسترده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. متعاقب برجسته شدن این موضوع، محمد حسینی معاون پارلمانی، سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه (۹ شهریور) در گفت‌وگو با «ایسنا» با تایید بازداشت یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی بدون ذکر نام و اتهام تاکید کرده بود، در هر دستگاه و وزارت‌خانه‌ای «با هر فرد متخلف» برخورد می‌شود و «افراد دیگری هم بوده‌اند» که با روشن شدن تخلفشان برکنار شده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، ارتباط عدم حضور وزیر در محل کار با دستگیری یکی از مسئولان وزارت‌خانه و استعفای احتمالی وزیر را رد و با اشاره به اینکه اخیرا با معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی صحبت داشته‌ام، تصریح کرد: «وی به بنده گفت مهندس رستم قاسمی به خاطر «مشکل جسمی» و «عمل پزشکی» در سر کار حاضر نشده و همین موجب بروز شایعاتی شده، اما برخی نمایندگان هم به دیدار وی رفته اند و ایشان به کار خود ادامه خواهند داد.»

هر چند در اظهارات محمد حسینی نامی از شخص دستگیر شده ذکر نشده بود، اما بخشی از کاربران فضای مجازی با ارجاع به توئیتی قدیمی از علی جعفری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی، نام «قاسم مکارم» مشاور عالی و بازرس ویژه وزیر راه به عنوان فرد بازداشت شده مطرح کردند.