مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش از سامانه‌ای شدن ثبت‌نام مدارس در سال تحصیلی آینده و اصلاح روند محدوده‌بندی جغرافیایی برای ثبت نام خبر داد.

تغییر محدوده بندی جغرافیایی مدارس برای ثبت نام از سال تحصیلی آینده
کلانشهر:مجتبی هاشمی با اشاره به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و به پایان رسیدن بخش عمده ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، در ارزیابی که از وضعیت ثبت‌نام‌ از مدارس داشت اظهار کرد: امسال عمده‌ترین دلایل شکایت از ثبت‌نام مدارس را می‌توان «محدوده‌بندی ثبت‌نام» دانست.

وی افزود: با تنوع مدارس در سطح کشور مواجه‌ و موظف هستیم؛ در راستای انتظام بخشی به ثبت‌نام مدارس، لازم است محدوده‌بندی‌ها را رعایت کنیم. 

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه باوجود آنکه محدوده‌بندی موجب ایجاد نظم در ثبت‌نام‌ها می‌شود اما باز هم محل طرح شکایت و مراجعه مردم است زیرا مردم عمدتا تمایل دارند فرزندشان را در موقعیت بهتر تحصیلی قرار دهند گفت: البته امسال در ستاد مرکزی ثبت‌نام، مصوب کرده بودیم که مدیریت محدوده‌بندی‌ها تفویض اختیار شده و برعهده استان‌ها باشد.
مجتبی هاشمی

هاشمی افزود: با این‌حال آنچه که به عنوان یک معضل شناسایی کردیم و در تلاشیم آن را برای سال تحصیلی آینده حل کنیم همین محدوده‌بندی است گفت: به دنبال سامانه‌ای کردن ثبت‌نام هستیم که بسیار کمک کننده است. به این ترتیب به جای آنکه یک بخش شهر را در نظر گرفته و تنها مدارس آن محدوده را برای ثبت‌نام افراد ساکن در آن محله ملزم کنیم، قصد داریم مدرسه را به عنوان نوک پرگار درنظر گرفته و شعاع آن را محور محدوده‌بندی مدارس قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این کار امسال به صورت آزمایشی در یکی از استان‌ها انجام شد و مشغول ارزیابی آن هستیم ادامه داد: قطعا ایرادات کار آنجا مشخص می‌شود تا بتوانیم طرح را برای سال آینده با رفع ایرادات، به صورت فراگیر در سطح کشور اجرا کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش در خاتمه گفت: تلاش کردیم امسال در حوزه نظارت، سیاست همدلی، همراهی و همگرایی با مدارس را سرلوجه قرار دهیم. باتوجه به بازخوردگیری‌هایی که انجام دادیم نظارت به نحو بهتری اتفاق افتاده است. طوری اقدام کردیم که برنامه‌ها نظارت‌پذیر و شفاف بوده و شاخص‌ها مشخص باشند.

نظر شما:

security code