اصناف برای توسعه کسب و کار اینترنتی پیش قدم شوند و برای این مهم قاعده گذاری کنند و امسال که سال دانش بنیان است بهترین زمان است.

اصناف برای توسعه کسب و کار اینترنتی پیش قدم شوند
کلانشهر:امیر حسین اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در همایش اصناف دانش بنیان با اشاره به لزوم تاسیس شرکت های تخصصی خدمات اتاق اصناف، گفت: 60 درصد اشتغال خرد در اصناف شکل گرفته است. برای توسعه تولید دانش بنیان چاره‌ای نداریم جز اینکه از ظرفیت اتحادیه‌ها و اصناف بهره بگیریم.

وی از تاسیس دفاتر خدمات هوشمند سازی و توسعه فناوری در کنار اصناف خبر داد و افزود: سخنانم را با طرح یک پرسش ادامه می‌دهم آیا اصناف در قانون جهش دانش بنیان نقشی دارند؟ در قانون صنف و صنعت، اتحادیه و صنف مطرح نیست و کسب و کارها در اولویت قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود 6 هزار و 700  شرکت‌های دانش بنیان در کشور فعال است، گفت: سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید ناخالص ملی حدود 1.5 درصد است.

به گفته اسدی، تولید دانش بنیان به معنی کاهش هزینه تولید است. مجلس تلاش دارد که بهره وری جزو شاخص های دانش بنیان قرار بدهیم.

 در ادامه همایش سید محسن دهنوی رئیس کمیسیون  کسب و کار نوین مجلس شورای اسلامی، سهم اصناف در تولید ناخالص ملی را حدود 25 درصد عنوان کرد و خاطر نشان کرد: زمانی که سخن از اقتصاد و تولید به میان می‌آید حوزه صنعت بیشتر از اصناف دارای اهمیت می‌شود این در حالیست که اصناف چرخ دنده‌های تولید محسوب می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حفظ و پایداری اصناف در دنیای جدید، افزود: ورود اصناف به کسب و کار مجازی شبکه تبادل داده‌ها و اقتصاد را متحول خواهد کرد. هوشمند شدن فضای اصناف ضرورت دارد این در حالیست که بسیاری از روسای اتحادیه به ما شکایت می‌کنند که کسب و کارهای اینترنتی فعالیت ما را مختل کرده اند.

دهنوی ادامه داد: اصناف برای توسعه کسب و کار اینترنتی پیش قدم شوند و برای این مهم قاعده گذاری کنند و امسال که سال دانش بنیان است بهترین زمان است.

وی ادامه داد: آیین نامه فعالیت های هوشمند سازی مصوب شود و اینگونه می‌توان معافیت‌های مالیاتی برای اصناف در نظر گرفت به این معنا که هر اتحادیه و صنفی که در زمینه هوشمندسازی ورود کرده است بتوان  معافیت‌های مالیاتی برای فعالیت‌اش در نظر گرفت.