نگرانی از زباله و نابسامانی ناشی از افزایش ورود مسافر به ماسوله در آستانه ثبت جهانی

مسافران نیایند؛ظرفیت گردشگرپذیری ماسوله و قلعه رودخان گیلان تکمیل شد


۱۴۰۱/۰۶/۱۶ - ۱۴:۵۱ | کد خبر: ۲۵۵۹۴ چاپ

متاسفانه با وجود پاکسازی محورها و جاده های مرتبط به ماسوله توسط گروهی از فعالان محیط زیست برخی از مسافران با رها کردن زباله در این تفرجگاه چهره طبیعت زیبا و سرسبز این منطقه را مخدوش کرده اند

مسافران نیایند؛ظرفیت گردشگرپذیری ماسوله و قلعه رودخان گیلان تکمیل شد
کلانشهر: مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با انتقاد از حجم ورود مسافران به شهر ماسوله، گفت: ظرفیت مراکز اقامتی و تفریحی و پارکینگ ها تکمیل شده است و باید پیش از ورود ارزیابان یونسکو کلیه مسیرها و مراکز اقامتی ساماندهی شود.

ولی جهانی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با انتقاد از حجم ورود مسافران به شهر ماسوله، قلعه رودخان و رها سازی زباله در محیط زیست توسط برخی از این افراد گفت: متاسفانه با وجود پاکسازی محورها و جاده های مرتبط به ماسوله توسط گروهی از فعالان محیط زیست برخی از مسافران با رها کردن زباله در این تفرجگاه چهره طبیعت زیبا و سرسبز این منطقه را مخدوش کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به نزدیکی زمان ورود ارزیابان یونسکو و افزایش سفرها به شهر ماسوله اظهار کرد: ظرفیت مراکز اقامتی و تفریحی و پارکینگ ها تکمیل شده است و باید پیش از ورود ارزیابان یونسکو کلیه مسیرها و مراکز اقامتی ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه عدم نظم و ساماندهی این مناطق سبب مشکلاتی در این منطقه شده است، از دستگاه‌های متولی درخواست کرد در این زمینه بدون اغماض برخورد کنند چراکه هرگونه اشتباهی می تواند عامل ایجاد خلل در ثبت جهانی ماسوله شود.

جهانی با اشاره به ورود گسترده گردشگران به مناطق قلعه رودخان و ماسوله گفت: در حال حاضر در دو منطقه مذکور با بحران جدی ترافیک، پارکینگ، اسکان و خدمات دهی به مسافران مواجه هستیم و انتظار ما از مسافران و گردشگران این است در کنار تفرج در طبیعت از آسیب به جنگل‌ها و مراتع به عنوان سرمایه های همگانی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی وضعیت قلعه رودخان و ماسوله نیازمند اتخاذ تدبیر عاجل از سوی مسئولان اجرایی و متولیان امور فرهنگی و گردشگری هستیم افزود: از مسافران و گردشگران تقاضا می کنیم به دلیل شرایط حساس منطقه تا اطلاع ثانوی از رفتن به این مناطق خوددداری کرده و تفرجگاه ها و مناطق گردشگری دیگری را در استان گیلان انتخاب کنند.