در جوابیه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان آمده است: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ کارگاه و آزمایشگاه جدید افتتاح شد و تجهیزات آزمایشگاهی نظیر خودرو‌های بروز و سایر ملزومات آزمایشگاهی به کارگاه و آزمایشگاه واحد‌های دانشگاهی استان تزریق شده است. احداث آزمایشگاه مرکزی و خرید دستگاه‌های مخصوص صنایع شیمیایی و الکترونیکی و...که هم اکنون به دانشجویان کل دانشگاه‌های استان و سطح کشور و همچنین شرکت‌های دانش بنیان خدمات می‌دهد گواه این مدعا می‌باشد.

جوابیه روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان به یک نقد کلانشهر
کلانشهر : به دنبال انتشار مطلبی با عنوان نقدی بر اظهارات شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان؛از تکنولوژی قدیمی و حقوق اسفناک مربیان حق التدریسی هم بگویید(اینجا بخوانید) که بعد از برگزاری نشست خبری رسول شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان (اینجا بخوانید) به رشته تحریر درآمد روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با ارسال جوابیه‌ای به کلانشهر درباره موارد مطرح شده پاسخ‌هایی ارائه داد.

کلانشهر، پاسخ روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان را در ادامه می‌آورد و قضاوت را به مخاطبان، دانشجویان،مربیان و افرادی که به هر نحوی با این مجموعه ارتباط دارند،واگذار می‌کند.
در جوابیه روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان آمده است: پیرو نقد آن پایگاه خبری نسبت به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان، برای تشریح و پاسخ به شبهات مطرح شده توسط آن پایگاه در لوای نقد مطرح شد موارد ذیل جهت درج در آن پایگاه به شرح ذیل اعلام می‌شود.

۱- دانشگاه فنی و حرفه‌ای همانند سایر دانشگاه‌های کشورعلاوه بر نیروی هیأت علمی از مدرسین مدعو شاغل و حق التدریس آزاد دارای مدرک دانشگاهی (با تأیید دانشگاه فنی و حرفه‌ای) به عنوان استاد در کلاس درس، بکارگیری می‌نماید و بی‌شک شایسته است از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر شود و همواره یار یاور دانشگاه بوده و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان نیز از دانش و تجربه حدود ۱۵۰۰ نیروی استاد حق التدریس مدعو(اعضای هیئت علمی، شاغل دانشگاه و سایر ادارات و حق‌التدریس آزاد) بهره می‌برد.

 *در مورد مبلغ حق الزحمه حق التدریسی عزیزان اساتید مدعو، دانشگاه فنی استان همانند همه دانشگاه‌ها تابع بخشنامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه و وزارت عتف می‌باشد عدد مبلغ پرداختی را دانشگاه فنی استان تعیین نمی‌کند. همچنین در مورد نظم پرداخت از سال ۱۳۹۹ دانشگاه فنی استان در زمان پرداخت دخل و تصرفی ندارد و متمرکز از طریق سازمان مرکزی دانشگاه انجام می‌شود و دانشگاه فنی استان در تسریع پرداخت آن اهتمام لازم را دارد.

 *جذب کادر آموزشی دانشگاه و تبدیل وضعیت از طریق سامانه جذب وزارت علوم می‌باشد که در مصاحبه خبری اخیر رئیس دانشگاه فنی و حرف‌ای استان گیلان فرایند آن هم برای همه خبرنگاران ذکر شد و این مهم سالانه دو بار از طریق فراخوان وزارت عتف صورت می‌پذیرد و تمام دانشگاه‌های کشور و از جمله دانشگاه فنی و حرف‌های و همچنین واحد استان گیلان در جذب نیروی آموزشی تابع آن مقررات است و هیچ دانشگاهی در ضوابط (تعیین و تبدیل افراد و امتیازات جذب) آن دخل تصرفی ندارد و از حیطه اختیار دانشگاه فنی استان خارج است. همچنین جذب کادر اداری به هر عنوانی تحت مجوز و فراخوان‌های عمومی دولت می‌باشد و دراین دو زمینه فقط اعلام نیاز به نیرو از طرف دانشگاه انجام می‌شود.

۲- در مورد تجهیز کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه فنی استان گیلان براساس اعتبارات تخصیصی سالانه به تجهیز و نوسازی و تکمیل می‌پردازد و تمامی رؤسای سابق در این امر اهتمام ویژه داشته‌اند به طور اخص پیگیری رئیس وقت دانشگاه فنی و حرف‌های استان گیلان نیز چون از جنس صنعت و آشنا با واقعیت صنعت می‌باشد علاوه بر آن اعتبارات از طریق کمک‌های خیرین و اعتبارات دریافتی ویژه (پیگیری شده) حداقل در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ کارگاه و آزمایشگاه جدید افتتاح شد و تجهیزات آزمایشگاهی نظیر خودرو‌های بروز و سایر ملزومات آزمایشگاهی به کارگاه و آزمایشگاه واحد‌های دانشگاهی استان تزریق شده است. احداث آزمایشگاه مرکزی و خرید دستگاه‌های مخصوص صنایع شیمیایی و الکترونیکی و...که هم اکنون به دانشجویان کل دانشگاه‌های استان و سطح کشور و همچنین شرکت‌های دانش بنیان خدمات می‌دهد گواه این مدعا می‌باشد.

۳- در مورد سطح علمی و عملی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، اغلب می‌توانند کسب کار متناسب با حرفه آموخته شده خود را راه اندازی نمایند و گواه این مدعا دانشجویان موفق و کارآفرین دانش آموخته دانشگاه در سطح استان و کشور است و قابل رصد می‌باشد. در ضمن آمار اشتغال آن‌ها از طریق مجامع رسمی پایش و صادر شده و حداقل در این زمینه دانشگاه فنی و حرف‌های دانشگاهی پیشرو می‌باشد.

۴- در مورد توزیع، تکمیل و بروز‌رسانی تجهیزات واحد‌های دانشگاه استان هم به نظر می‌رسد نگارنده نقد آن پایگاه خبری از تحولات واحد‌های دانشگاه فنی استان بی‌خبر می‌باشد. قابل ذکر است تمامی واحد‌های دانشگاه فنی استان در رشته‌های تخصصی منحصر به فرد هم اکنون به آموزش دانشجویان که نیروی مهارتی آینده صنایع و اصناف استان می‌شوند می‌پردازد و این توزیع براساس آمایش سرزمین و خروجی آموزش و پروش و عدالت آموزشی صورت می‌گیرد.

ارزنده است در مورد درج مطالب واقعیت براساس مستندات صورت گیرد و تلاش‌ها انجام شده در کنار نقد سازنده همراه با راهکار صورت پذیرد.

در انتها دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیگیری حقوقی مطالب منتشر شده توسط آن پایگاه خبری را برای خود محفوظ می‌داند و تمام اهتمام خود را نسبت به پیگیری موضوعات انجام می‌نماید.