مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به مناسبت روز سینما خبر داد؛

حمایت از مشارکت فعالانه بخش خصوصی برای توسعه سینماها / پیگیری های مجدانه برای اتمام سینماهای در دست ساخت در نقاط مختلف گیلان


۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۰۹:۲۳ | کد خبر: ۲۵۷۸۱ چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به استقبال و حمایت از مشارکت فعالانه بخش خصوصی برای توسعه سینماها گفت : برای اتمام ساخت سینماهای در دست احداث در نقاط مختلف استان و نیز سالن‌های چندمنظوره سینمایی ، پیگیری‌هایی مجدانه در حال انجام است و این پیگیری‌ها ادامه دارد .

حمایت از مشارکت فعالانه بخش خصوصی برای توسعه سینماها / پیگیری های مجدانه برای اتمام سینماهای در دست ساخت در نقاط مختلف گیلان
کلانشهر:رضا ثقتی در گفتگوی تلویزیونی با برنامه وارش شبکه باران (سیمای استانی مرکز گیلان ) ، مناسبت ۲۱ شهریور ماه روز سینما را به اهالی هنر هفتم تبریک گفت و اظهار داشت : تولید آثار فاخر و مطابق با فرهنگ و باورهای دینی و نیز مولفه های فرهنگ بومی از مواردی‌ست که در سینما باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،وی ظرفیت های این بخش در تعمیق و توسعه فرهنگی کشور را گسترده خواند و ادامه داد : انتظار است در تولیدات سینمایی خواسته‌ها و دغدغه های مردم بیان شود .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، سینما را دارای کارکردهایی اثرگذار در حوزه فرهنگ سازی دانست و برنامه های فرهنگی دولت انقلابی و جهادی سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ؛ از تولیدات ارزشمند سینمایی حمایت می کند .

ثقتی پیگیری های مجدانه برای تکمیل سینماهای در حال احداث در نقاط مختلف استان و نیز سالن های چند منظوره سینمایی را یادآور شد و افزود : همچنان با جمع بندی مشکلات این حوزه ، به دنبال ارتقاء فضاهای سینمایی هستیم .

وی خاطر نشان ساخت : طی سال‌ گذشته ، چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای به روز رسانی سینماهای استان ازجمله طلوع فومن و شادی ماسال پرداخت شد.

وی عنوان کرد : فعالیت سینما سپیدرود رشت که طی سال‌های اخیر با وقفه همراه بود ، به تازگی از سر گرفته و این سینما وارد چرخه اکران شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین اضافه کرد : در شهرهای فاقد سینما ، به مجتمع‌های فرهنگی مجوز اکران فیلم‌های سینمایی داده می‌شود تا به صورت دو منظوره فعالیت کنند و در این ارتباط ، شهرستان شفت نخستین نمونه در این بخش خواهد بود .

ثقتی یادآور شد : اکران همزمان فیلم های جشنواره بین المللی فجر در تالار مرکزی رشت که سال گذشته انجام شد ، با استقبال خوبی از سوی آحاد جامعه همراه بود که این امر نشان از علاقه مندی مردم استان به هنر سینما دارد .

نظر شما:

security code