رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد:

ایراد ضرب و جرح عمدی بیشترین فراوانی جرم در گیلان


۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۲:۲۶ | کد خبر: ۲۵۷۹ چاپ
ایراد ضرب و جرح عمدی بیشترین فراوانی جرم در گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان ایراد ضرب و جرح عمدی را دارای بیشترین فراوانی در گیلان نام برد و افزود: سرقت، توهین، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی مانند سوانح رانندگی، کلاهبرداری، مزاحمت ملکی و خیانت در امانت، به ترتیب ده عنوان مجرمانه دارای بیشترین فراوانی در استان گیلان به شمار می روند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، احمد سیاوش پور در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش سنواتی 8 تا 10 درصدی ورودی پرونده در استان گیلان اظهار کرد: در سال 97 حدود 500 هزار پرونده در چرخه رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد 280 هزار پرونده ی جدید وارد مراجع قضایی استان شده است.

وی پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف را 135 هزار فقره در سال 97 ذکر کرد و گفت: قریب یک سوم از این پرونده ها با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان میانگین اوقات دادرسی در دادسرا و دادگاه های کیفری را مطلوب و حدود 60 روز و در دادگاه های حقوقی 90 روز اعلام کرد و افزود: تلاش می شود تا روند رسیدگی به پرونده ها در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری میزان سرقت در جامعه افزایش یافته است گفت: بیکاری و کاهش سطح اشتغال یکی از عوامل افزایش سرقت است و با وجود برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته در کارگروه های مربوطه در زیرمجموعه شورای تامین استان، ضروری است تا مردم نیز در کاهش زمینه های بروز سرقت و حفاظت از اموال خود دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گیلان ایراد ضرب و جرح عمدی را دارای بیشترین فراوانی در گیلان نام برد و افزود: سرقت، توهین، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی مانند سوانح رانندگی، کلاهبرداری، مزاحمت ملکی و خیانت در امانت، به ترتیب ده عنوان مجرمانه دارای بیشترین فراوانی در استان گیلان به شمار می روند.

نظر شما:

security code