مدیر امور باغی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شناسنامه باغات زیتون گیلان مدرکی معتبر برای ردیابی و کسب اطلاعات از مکان و زمان دقیق چیدن و صادرات محصول است.

شناسنامه باغات زیتون گیلان مدرکی معتبر برای ردیابی محصول
کلانشهر:حوزه باغبانی به لحاظ تنوع محصول، ویژگی‌ها و استعدادهای اقلیمی استان یکی از ارزآور ترین فعالیتهای بخش کشاورزی است.استان گیلان با بیش از ۹ هزار هکتار از استان های قطب کشت زیتون در کشور است و این میزان باغات شهرستان رودبار در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

بر اساس بیانیه ای که در کنوانسیون بین المللی حفظ نباتات قرائت شده محصول محور بودن به بستر محور تبدیل شده (یعنی شناسنامه باغات و بسترهای تولید) و به همین دلیل بحث های به باغی، مواظبت و مراقبت از محصول زیتون بسیار مهم است.

منوچهر پارسافر با بیان اینکه شناسنامه باغات زیتون گیلان علاوه بر در اختیار قرار دادن اطلاعات کامل تولیدات باغبانی شامل جزئی‌ترین مشخصات فنی واحدها همراه با موقعیت دقیق جغرافیایی به عنوان مدرک معتبر جهت دریافت گواهی سلامت محصول و نظایر آن برای باغداران عمل خواهد کرد، اظهار کرد: پایش عوامل تولید زیتون نیز در مدیریت کف باغات، تغذیه باغات و آبیاری باغات با شناسنامه بهتر انجام می شود.

وی افزود: شناسنامه باغات زیتون کمک می کند محصولات صادراتی و باغی قابل رصد باشد و بازارهای هدف می توانند به راحتی با استفاده از شناسنامه مکان، زمان دقیق تولید و صادرات زیتون مطلع شوند.

پارسافر با بیان اینکه در گیلان هم همانند استان های زیتون خیز کشور نهال زیتون تولید می شود، ادامه داد: باغ های مادری زیتون رودبار شناسنامه دارند و پیشگیری آفت از مگس زیتون نیز صورت گرفته است. امسال سال آور زیتون است و شاهد افزایش چشمگیر تولید محصول در باغات زیتون رودبار هستیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بانک اطلاعاتی باغات زیتون دوباره پایش می شود و پس از بروز رسانی سامانه مدون تری تنظیم خواهد شد.

نظر شما:

security code