بعد از گزارش کلانشهر رخ داد

کار زیبای ۲ دوستدار محیط زیست با پاکسازی حاشیه جاده روستای «ازبر بالا»ی فومن


۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۲:۳۴ | کد خبر: ۲۵۸۴۷ چاپ

دو جوان دوستدار محیط زیست گیلان با ارسال ویدیویی به کلانشهر توضیح دادند که با حضور در منطقه متوجه شدند که زباله ها در حاشیه جاده «ازبر بالا»ی فومن ریخته شده و اینگونه به نظر می آید که محل دپوی زباله های اهالی روستا است.

اختصاصی کلانشهر-مطالب شهروندی: انتشار ویدئویی با محتوای زباله های انباشته شده در یکی از مسیرهای منتهی به قلعه رودخان در صفحه اینستاگرام کلانشهر منجر به حضور چند فعال و دوستدار محیط زیست گیلان در محل و جمع آوری زباله ها شد.

امیر پاک بین و پویا صفری دو جوان دوستدار محیط زیست گیلان در این ارتباط به کلانشهر توضیح دادند که با حضور در منطقه متوجه شدند که زباله ها در حاشیه جاده «ازبر بالا»ی فومن ریخته شده و اینگونه به نظر می آید که محل دپوی زباله های اهالی روستا است.

بعد از اعتراضات زمستان گذشته توسط ساکنان سراوان رشت نسبت به وضعیت بحرانی زندگی خود که نتیجه ۴ دهه دفن زباله در جنگلهای سراوان است از حمل زباله بعضی از شهرها و روستاها به این منطقه جلوگیری شده است.

همچنین تعدادی از دهیاری ها امکاناتی برای حمل زباله یا بازیافت بهداشتی آن ندارند. به همین دلیل راهکاری بهتر از انباشت زباله در حاشیه جاده ها و یا مکانهایی دورتر از دید عموم به ذهنشان نمی رسد.

موضوعی که در آینده ای نزدیک تمام مناطق گیلان را با بحرانی بزرگتر از سراوان مواجه می کند.باید از مسئولان امر سوال کرد که دهیاری یا شهرداری بدون امکانات لازم برای دفن بهداشتی زباله با این ضایعات فاجعه ساز چه کنند؟