تجمع و پیاده روی اربعین در گیلان برگزار شد


۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۵:۳۳ | کد خبر: ۲۵۸۸۸ چاپ

امروز همزمان با اربعین امام حسین(ع) و یارانش،عزاداری و همچنین راهپیمایی ویژه این روز در نقاط مختلف گیلان برگزار شد

تجمع و پیاده روی اربعین در گیلان برگزار شد
کلانشهر : خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان گزارش داد:عزاداران امام حسین(ع) امروز در میعادگاه‌های اربعین استان، گرد هم آمدند و در اربعین سید الشهدا، به یاد امام حسین علیه السلام و شهدای دشتِ کربلا، عزاداری کردند.

تجمعات اربعین، امروز در گیلان در شهر‌های رشت، آستانه اشرفیه، بندر انزلی، سیاهکل و گوراب زرمیخ برگزار شد.
تجمع بزرگ اربعین در مرکز گیلان، رشت، در میدان شهدای ذهاب این شهر برگزار شد.

امروز در میعادگاه های تجمع اربعین در گیلان ، نوای لبیک یا حسین، طنین اندار شد .

روستاییان گیلان هم همزمان با دیگر هموطنان مان در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند. روستاییان گیلان، امروز همگام با دیگر هم وطنانی که نتوانستند در پیاده روی مسیر نجف تا کربلا حضور یابند، قدم‌های شان را به مسیر‌های منتهی به بقاع متبرکه و زیارتگاه‌ها و مساجد به راهپیمایی اربعین متبرک کردند .

روستاییان گیلان، امروز مراسم پیاده روی روز اربعین را در دیار خود به جا آوردند و دست به آسمان خدا، دل رو به سوی کربلای معلا، نوای لبیک یا حسین را در فضای روستا‌های شان طنین انداز کردند.

مراسم پیاده روی اربعین حسینی همزمان با مناطق مختلف گیلان، در مسیر‌های منتهی به حرم سید جلال الدین اشرفیه آستانه اشرفیه برگزار شد. این مراسم در گیلان در مناطق مختلف برگزار شد.

این مراسم با محوریت آستانه اشرفیه، از روستا‌ها و شهر‌های همجوار این شهرستان به طور گسترده آغاز شد و زائران با پیمودن مسیر‌های منتهی به حرم برادر امام رضا علیه السلام، آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، پیاده روی کردند.
مراسم پیاده روی اربعین حسینی در گیلان، در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد، اما امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور پر شور عزاداران حسینی برگزار شد.

نظر شما:

security code