khanekhodro

افزایش ۱۵ درصدی برداشت گردو در گیلان


۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۰۹:۱۵ | کد خبر: ۲۵۹۷۰ چاپ

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت گردو در استان ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

افزایش ۱۵ درصدی برداشت گردو در گیلان
کلانشهر:منوچهر پارسافر با اشاره به آغاز برداشت گردو در گیلان اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب امسال شاهد افزایش تولید گردو در گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۷۰ نفر در گیلان باغدار گردو هستند، افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۳۷۰ تن گردو برداشت شود.

پارسافر با اشاره به اینکه ارزش این مقدار گردو ۶۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: بیشترین گردوی گیلان در شهرستان های رودبار، رودسر، املش، رضوانشهر، تالش و ... تولید می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: گردوی گیلان علاوه بر بازارهای شهرستان های استان در دیگر استان های کشور نیز به فروش می رسد و از مشتریان زیادی برخوردار است. 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان ۴۱۳۹ هکتار باغ گردو دارد، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی خوب و بارش به موقع باران و نباریدن تگرگ در فصل گل دهی، میوه دهی درختان گردو امسال ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

منوچهر پارسافر خاطرنشان کرد: زمان برداشت محصول گردو بسته به مناطق مختلف گیلان از اواخر شهریور ماه تا نیمه اول آبان انجام می‌شود.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعطای نهال یارانه‌ای و ارقام مناسب و سازگار در مناطق مختلف گیلان از باغداران حمایت می‌کند.

پارسافر اضافه کرد: امسال در سطح وسیعی از باغ‌های قدیمی اجرای عملیات سرشاخه کاری با پیوند ارقام مناسب و مقاوم به سرمازدگی و تولید بهینه انجام خواهد شد.

گردو منبع خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است، سلامت قلب و استخوان‌ها را تقویت می‌کند. درخت گردو علاوه بر تولید محصولی مغذی، چوب بسیار مناسبی برای تولید فرآورده‌های چوبی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:
آغاز برداشت نوبرانه گردو از باغات گیلان

نظر شما:

security code