پیشروی رنگ آبی در نقشه کرونایی گیلان


۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - ۰۹:۵۳ | کد خبر: ۲۶۲۴۶ چاپ

تعداد شهرستان‌ها با رنگ‌بندی آبی کرونایی در گیلان، بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از هشت به ۱۱ شهرستان افزایش یافت.

پیشروی رنگ آبی در نقشه کرونایی گیلان

کلانشهر: بر این اساس شهرستان‌های املش، آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، صومعه سرا، تالش، لاهیجان و فومن در نقشه کرونایی گیلان در رنگ بندی آبی قرار گرفتند.

 

طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های رودبار، رودسر، شفت، سیاهکل، لنگرود و ماسال در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

آستانه‌اشرفیه، رضوانشهر، لاهیجان و فومن در ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آبی شدند، این شهرستان ها پیش از این در رنگ بندی زرد قرار داشتند، ضمن اینکه شهرستان رودسر که هفته گذشته آبی بود اکنون به رنگ زرد درآمد.  

 

رنگ آبی از سه هفته گذشته به نقشه کرونایی گیلان رسید و رنگ نارنجی خارج شد و هم اکنون هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان قرمز و نارنجی نیست.

 

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

 

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می‌شوند به این معناست که در آنجا بستری روازنه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

 

بر اساس آمار امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

نظر شما:

security code