روزهای خوش دریاچه ارومیه در راه است


۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۱۷:۳۳ | کد خبر: ۲۶۳۲۱ چاپ

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در رابطه با دریاچه ارومیه، اکنون ما مشغول ترمیم تونل انتقال آب به‌لحاظ فنی هستیم و پس از آن انتقال آب کانی‌سیب را توسط تونل زاب خواهیم داشت که ۶٠٠ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه خواهد شد.

روزهای خوش دریاچه ارومیه در راه است
کلانشهر:علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در رابطه با دریاچه ارومیه، اکنون ما مشغول ترمیم تونل انتقال آب به‌لحاظ فنی هستیم و پس از آن انتقال آب کانی‌سیب را توسط تونل زاب خواهیم داشت که ۶٠٠ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه خواهد شد.

وی افزود: همچنین تصفیه‌خانه ارومیه و تبریز وارد مدار شدند و اینها هم تقریبا صدمیلیون مترمکعب آب را به دریاچه تزریق خواهند کرد. بحث اساسی ما بحث نرم‌افزاری مساله است که درباره نحوه‌مصرف آب برنامه دارد. 

سلاجه در ادامه بیان کرد: وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی، هردو با تمام توان باید جلو بیایند؛ نقش اینها مشخص است و باید به آن عمل کنند.
وزارت جهادکشاورزی قول داده که تا آخر شهریور رونمایی از برنامه الگوی کشت انجام شود و واقعا باید همه پای کار بیایند و صرفا این اتفاق، کار یک وزارتخانه نیست.

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از نظر بحث فرآیندهای انتقال آب و مشکل تبخیر به نتایج خوبی خواهیم رسید. همچنین ما از وزارت نیرو خواسته‌ایم که حقابه محیط‌زیستی تالاب را سرتالاب تحویل دهند.   با این وضعیت من فکر می‌کنم دریاچه ارومیه روزهای خوش‌تری را ان‌شاءالله تجربه خواهد کرد.

نظر شما:

security code