این روزها ویدئویی با موضوع تخریب سازه غیرمجاز فرد ناشنوا در روستای فوشه شهرستان فومن گیلان توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که برانگیزاننده احساسات مردم علیه مجریان است

ساختمان تخریب شده در روستای فوشه فومن متعلق به یک ناشنوا بود؟
کلانشهر : خبرگزاری ایرنا نوشت:برای روشن شدن ابعاد تخریب ساختمانی که گفته می شود متعلق به یک ناشنوا بوده،موضوع را از اداره کل منابع طبیعی استان پیگیر شدیم.

 ویدئوئی که در آن نشان داده می شود نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی بدون توجه به ناله‌های و ضجه های فردی ناشنوا نسبت به تخریب یک سازه ۳۰ متری در فوشه، منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن اقدام کرده‌اند که بازتاب‌هایی در پی داشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان روز دوشنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: گزارشی مبنی بر ساخت و ساز در اراضی ملی "جنگلی" توسط فردی در روستای فوشه شهرستان فومن دریافت شد که بررسی موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.

محمد قربانی‌لرد با بیان اینکه موضوع ساخت یک سازه ۳۰ متری در روستای یاد شده بررسی شد و طی آن محرز شد که این سازه در اراضی ملی ساخته شده‌ و  ساخت آن هم جدید است و تذکر و هشدار لازم هم پیش از تخریب داده شد.

وی بیان داشت: رفع تصرف و تخریب این عرصه ملی بر اساس ماده قانونی با هماهنگی مرجع قضایی انجام گرفت از اینرو تخریب این سازه بر اساس مستندات، اقدام درستی بود زیرا  ساخت و ساز در اراضی ملی صورت گرفته بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان عنوان کرد : سازه تخریب شده، منزل فرد ناشنوا نبوده است و اینکه این فیلم با چه نیتی پخش شد و این فرد ناشنوا را به چه صورت آوردند و چرا این فیلم را گرفتند موضوعی عجیب است.

وی بیان داشت: افراد زیادی پشت این جریان وپیگیر آن بودند که سازه تخریب نشود، اما چون ساخت و ساز آن در اراضی جنگلی و ملی انجام شد لذا باید تخریب می‌شد.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور، دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

نظر شما:

security code