رئیس جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد

پیش بینی تولید ۲۷۸ هزار تنی انواع محصولات کشت دوم در گیلان


۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۰:۴۱ | کد خبر: ۲۶۳۷۵ چاپ

رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود کشاورزان گیلانی امسال ۲۷۸ هزار تن انواع محصولات کشت دوم به ارزش ۳۲ هزار میلیارد ریال را برداشت کنند.

پیش بینی تولید ۲۷۸ هزار تنی انواع محصولات کشت دوم در گیلان
کلانشهر: صالح محمدی به رونق کشت دوم در گیلان اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد معادل ۹۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان به کشت دوم اختصاص یافته است که ۶۵ هزار هکتار آن را راتون تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در ۳۰ هزار هکتار دیگر از شالیزارهای استان بعد از برداشت برنج سبزیجات غده‌ای، شبدر، باقلای مازندرانی،انواع نباتات علوفه‌ای،گیاهان خانواده حبوبات و انواع سبزیجات برگی و غده‌ای کشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۷۵ درصد راتون پرورش یافته در سالجاری برداشت شده است،گفت:کشاورزانی که تاکنون کشت دوم را انجام نداده اند اکنون بهترین فرصت برای انجام این کار است.

محمدی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود کشاورزان گیلانی امسال ۲۷۸ هزار تن انواع محصولات کشت دوم به ارزش ۳۲ هزار میلیارد ریال را برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه شبدر بعد از برداشت برنج نیز قابلیت کشت دارد، اضافه کرد: کشاورزان بعد از برداشت برنج با شخم و آماده سازی شالیزارها می‌توانند شبدر کشت کنند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد:در گذشته اراضی زیادی از شالیزارها پس از برداشت برنج بلا استفاده می‌ماندند؛ این در حالیست که انجام کشت دوم علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان موجب افزایش بهره‌وری در این اراضی می‌شود.

نظر شما:

security code