اعتراضات دانشجویی امروز شنبه دانشگاه تهران


۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۱۵:۴۵ | کد خبر: ۲۶۴۵۴ چاپ

نیروهای  (یگان) ویژه به طور کامل در منطقه مستقر هستند تا در برابر هرگونه اعتراض مقابله کنند. 

اعتراضات دانشجویی امروز شنبه دانشگاه تهران
کلانشهر: باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیما در گزارشی میدانی از اعتراضات دانشجویی امروز (شنبه) دانشگاه تهران نوشت:

تجمعات از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران آغاز شد و مدتی بعد نیز تا درب دانشکده ادبیات کشیده شد.

گروهی از دانشجویان ضمن تجمع در داخل دانشگاه، شعارهای ساختارشکنانه سر دادند. بخش دیگری از دانشجویان در پاسخ به شعارهای هنجارشکنانه «حیدر حیدر» سر دادند، «ما لشکر امامیم آماده قیامیم» از جمله دیگر شعارهای دانشجویان بود.

این تجمعات از مقابل درب اصلی دانشگاه آغاز شد و تا درب دانشکده ادبیات کشیده شد. حراست دانشگاه برای عدم ورود عناصر خرابکار خارجی به داخل دانشگاه، درب‌های جانبی بغیر از درب شانزده آذر را بست.

یکی از مخالفان صف خود را از شعارهای هنجارشکنانه جدا می‌کند و می‌گوید که اعتراضشان باید مسالمت‌آمیز و بدون خشونت باشد‌.

همچنین، عده‌ای سعی کردند تا با ایجاد تنش‌های ساختگی و مضاعف، درگیری فیزیکی بین دو طیف را آغاز کنند که البته این اقدامات با هوشیاری دانشجویان بسیجی نتیجه‌ای در بر نداشت.

هم‌اکنون اعتراضات داخل دانشگاه به درب خیابان قدس کشیده شده است.

صدای بوق ممتد از خیابان انقلاب مشرف به دانشگاه تهران به گوش می‌رسد. نیروهای ویژه به طور کامل در منطقه مستقر هستند در برابر هرگونه اغتشاش مقابله کنند.

نیروهای بسیج دائما دانشجویان را به آرامش دعوت کنند و به طرف مقابل توصیه می‌کنند تا شعار ساختارشکنانه سر ندهند.

گفتنی است، اگرچه دانشجویان و اساتید طبق برنامه درسی عمل می‌کنند و کلاس‌ها برقرار است، اما نگران وضعیت پیرامون دانشگاه بهنگام خروج و بازگشت به منازل خود هستند. وضعیت خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران، خیابان ۱۶ آذر، خیابان انقلاب و خیابان قدس ملتهب است.

نظر شما:

security code