مراقب پیچ و خم های زیبای بی رحم باشید


۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۲:۱۷ | کد خبر: ۲۶۴۶ چاپ
مراقب پیچ و خم های زیبای بی رحم باشید

معاون امداد و نجات هلال احمر البرز گفت: مسافران برای لذت بردن از زیبایی رودخانه‌ها در نقاط بی خطر و فضاهایی که دارای دیواره و گارد است، توقف کنند.

‌یه گزارش پایگاه خبری کلانشهر و بع نقل از ایسنا، محمد حسین وطنی اظهار کرد: رودخانه‌های استان در فصل بهار به واسطه بارندگی‌های بهاری و ذوب شدن برف‌ها، پرآب و خروشان هستند و با سرعت بیشتر به پایین دست سرازیر می‌شوند.

وی ادامه داد: رعایت نکات ایمنی در زمان نزدیکی به رودخانه‌ها بسیار اهمیت دارد چون آب در مسیر پر پیچ و خم رودخانه تبدیل به موجودی بیرحم و خشن و خطرناکمی‌شود و یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس از مسافران البرزی تقاضا می‌شود برای حفاظت از جان خود و خانواده در زمان گذراندن اوقات فراغت در کنار سدها و رودخانه‌ها به نکاتی که ضامن ایمنی خود آنها است توجه کنند.

این مسئول اظهار کرد: بر این اساس از مردم می‌خواهیم برای تماشای مناظر طبیعی کنار جاده، در نقاط بی خطر که دارای دیواره و یا گارد است توقف کنند و در زمان نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها مراقب کودکان و افراد سالمند باشند.

وطنی توضیح داد: مردم نباید نسبت به عمق آب بی تفاوت باشند چون اگر سطح آب بالاتر از مچ پا باشد در صورت افتادن، افراد بزرگسال را نیز با خود خواهد برد.

وی تاکید کرد: آب حاصل از ذوب برف‌ها بسیار سرد است و اگر کسی به رودخانه بیفتد، در سرمای آب سریعاً دچار مشکل می‌شود و در اثر برخورد با سنگ و سایر اشیا سریعاً هوشیاری خود را از دست می‌دهد.

معاون امداد و نجات هلال احمر البرز تصریح کرد: مردم باید از ایستادن یا عبور از روی سنگ‌های خیس و لغزنده، از شنا کردن در رودخانه‌های خروشان و از گرفتن عکس یادگاری در حواشی رودخانه‌ها خودداری کنند.

این مسئول در پایان گفت: در صورت بروز مشکل و وقوع حادثه باید سریع با هلال احمر تماس گرفته شود چون هر ثانیه برای فردی که در آب افتاده مهم است و ممکن است عکس العمل به موقع باعث نجات جان فرد شود.

بعد از سال ها انتظار و تحمل بوی بد
لایروبی رودخانه های رشت شروع شد

نظر شما:

security code