دادستان مرکز گیلان، با اشاره به درگیری بند محکومین سنگین و قصاص در زندان مرکزی رشت درباره جزئیات موضوع توضیحاتی ارائه داد.

جزئیات درگیری امروز در زندان لاکان رشت/دادستان:پلیس برای آرام کردن زندانیان مجبور شد از گاز اشک آور استفاده کند
کلانشهر: دادستان مرکز گیلان عصر امروز اعلام کرد: تعدادی از زندانیان بند ۸ زندان لاکان رشت که محکوم به قصاص قتل عمد هستند بر اثر اختلافات شخصی با هم درگیر شدند که با بالا گرفتن درگیری این افراد، منازعه و دعوا به راهروی زندان کشید و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان، فضای این بخش از زندان رشت متشنج شد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ سیدمهدی فلاح میری افزود:در این ناآرامی، تعدادی از زندانیان، تاسیسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخریب کردند که در نتیجه پلیس در محل حاضر شد و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک آور استفاده کرد.

وی افزود: در این درگیری تعدادی از زندانیان حضور داشتند که به هیچ کدام از آن‌ها آسیب فیزیکی وارد نشد و فقط به علت استفاده پلیس از گاز اشک آور از ناحیه چشم دچار عوارضی شدند.

داستان مرکز گیلان گفت: پلیس برای کاهش آثار گاز اشک آور ناچار شد در محوطه راهرو و سالن‌های زندان آتش روشن کند و دود متصاعد شده از زندان به همین علت است.

سید مهدی فلاح میری با بیان اینکه معمولا بین زندانیان بند‌های ۸ یعنی محکومان به قصاص درگیری اتفاق می‌افتد، افزود: شرایط زندان به طور کامل تحت کنترل پلیس و نیرو‌های امنیتی و قضایی است و هیچ یک از زندانیان فرار نکرده اند.

بازگشت آرامش به زندان مرکزی رشت

همچنین ساعاتی پیش دادستان مرکز گیلان در اظهاراتی جدید، با اشاره به درگیری بند محکومین سنگین و قصاص در زندان مرکزی رشت، گفت: آرامش به زندان بازگشته است.

سید مهدی فلاح میری، با اشاره به حادثه عصر امروز در زندان مرکزی رشت، اظهار کرد: عصر امروز متاسفانه در یکی از بندهای زندان مرکزی رشت شاهد درگیری برخی از محکومین سنگین و قصاص با برخی از محکومین در بند دیگر بودیم.

وی با بیان اینکه این محکومین در هواخوری با همدیگر مشاجره لفظی پیدا کردند، افزود: به دنبال این مشاجره درگیری بین محکومین ایجاد می شود که ناشی از هواخوانی دو طرف دعوا بوده است و نهایتا دعوا و درگیری را به راهرو زندان می کشند.

دادستان مرکز استان گیلان در گفت وگوی خبری باران، با اشاره به ادامه درگیری در کریدور اصلی بند، عنوان کرد: دو طرف دعوا به جای اینکه مسئله را با همدیگر حل و فصل کنند، متاسفانه اموال زندان شامل کمدها و برخی از لوازم برقی موجود در کریدور زندان را تخریب می کنند.

فلاح میری ادامه داد: آسیب وارد کردن به لوازم برقی موجب جرقه زدن و قطع برق سالن بند شده است که تشدید درگیری را به دنبال داشت، اما بلافاصله ماموران مستقر در زندان و اطراف زندان خودشان را به بند می رسانند و موضوع خیلی زود جمع می شود.

وی از برقراری آرامش در بند مذکور خبر داد و اضافه کرد: برخی می خواهند از این فضا سوءاستفاده کنند که اجازه نمی دهیم و هم اکنون مسئولان قضایی در داخل زندان مرکزی رشت هستند و مشکل خاصی نیست.

دادستان مرکز گیلان با بیان اینکه درگیری امروز توسط محکومین سنگین ایجاد شده، خاطرنشان کرد: بهداری زندان وارد عمل شد و اقدام به مداوای افراد آسیب دیده کرد و مشکلی نداریم.

وی با اشاره به پنهان شدن برخی از طرفین دعوا به خاطر شناسایی نشدن، گفت: هم اکنون در حال برقراری جریان برق سالن بند هستیم و به محض مشخص شدن همه مسائل، گزارش تکمیلی اعلام می شود.

نظر شما:

security code