شکار در گیلان همچنان ممنوع است


۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۰:۵۳ | کد خبر: ۲۶۵۱۶ چاپ

 رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه شکار در گیلان تا این لحظه همچنان ممنوع است، اعلام کرد: به طور کلی هر نوع شکاری در چند سال اخیر در این استان ممنوع بوده و امسال نیز تا این لحظه هیچ مجوزی برای آن صادر نشده است.

شکار در گیلان همچنان ممنوع است
کلانشهر:حسین علی نژاد با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان افزود: پرندگان مهاجر شبانه‌روز مورد پایش و حفاظت نیروهای محیط زیست قرار دارند و با شکارچیان غیرمجاز به طور جدی برخورد می‌شود.  

وی اظهار داشت:همزمان با سرد شدن هوا و محدودیت منابع غذایی، مهاجرت پرندگان از عرض‌های شمالی کره زمین شامل مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی به تالاب‌های گیلان از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و این پرندگان تا نیمه یا اواخر فروردین ماه متناسب با درجه دمای هوا در تالاب های استان می‌مانند و از منابع غذایی آن تغذیه می‌کنند.
وی، شرایط مساعد آب و هوایی، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت را از دلایل فرود هزاران پرنده مهاجر شامل انواع مرغابی سانان، قو، غاز، پرستوهای دریایی و چنگرها و سایر پرندگان از ۸۱ گونه مختلف به تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان اعلام کرد.
گیلان یکی از کوچکترین استان های ایران است اما همین استان کوچک سومین خطه پر تراکم بعد از تهران و البرز است؛ ۳۴ درصد استان جلگه و مابقی کوهپایه یا کوهستان است، بخش اعظم جمعیت در جلگه سکونت دارند.

گیلان دارای پتانسیل های ملی و جهانی است؛ پرندگان یکی از مهمترین شاخص‌های حیات وحش در دنیاست تعداد ۵۳۳ گونه پرنده در ایران داریم ۶۰ درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می شود؛ همچنین، ۶۰ گونه پستاندار چون پلنگ، شوکا (گوزن مینیاتوری)، خرس قهوه ای و فک بخشی از تنوع زیستی استان است. ۲۰ ایستگاه تالابی و سه تالاب مهم بین المللی تالاب انزلی، پارک ملی بوجاق و امیرکلایه هم در این استان وجود دارد.

نظر شما:

security code