۸۰۳۲ گیلانی واجد شرایط دریافت مسکن ملی


۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۸:۱۱ | کد خبر: ۲۶۵۴۰ چاپ

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گیلان با اشاره به کمبود زمین به عنوان اساسی ترین مشکل در اجرای طرح نهضت مسکن ملی در استان گفت: ۸۰۳۲ شهروند گیلانی واجد شرایط دریافت مسکن ملی هستند.

۸۰۳۲ گیلانی واجد شرایط دریافت مسکن ملی
کلانشهر: بهمن بابایی با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۳۲۹ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان گیلان ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد هشت هزار و ۳۲ نفر واجد شرایط هستند.

وی با اشاره به تأیید نهایی هفت هزار و ۶۸۹ نفر افزود: شهرهای رشت و انزلی با داشتن جمعیت بالا ۱۰۰ هزار نفر به کارگزاری راه و شهرسازی واگذار شده است و دو هزار و ۲۱۷ واحد در ۷ شهر و در قالب ۱۱ پروژه و با هزار و پنج نفر متقاضی تعداد به کارگزاری بنیاد مسکن استان گیلان ساخته می‌شود.

بابایی به تعداد واحدهای گروه ساخت طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: ۷۶۶ واحد در ۶ شهر در قالب ۸ پروژه و به تعداد متقاضیان ۲۳۴ نفر تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه‌های ۶۲۴ واحدی اقدام ملی رشت پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی دارد، اضافه کرد: فاز دوم سوم این پروژه نیز به ترتیب ۱۸ و ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گیلان در ادامه به کمبود زمین به عنوان یکی از مشکلات اساسی برای ساخت نهضت ملی مسکن در این استان اشاره و تصریح کرد: باید تغییر و تحول زمین‌ها توسط راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انجام شود.

وی افزود: برای بهره مندی هرچه بیشتر افراد فاقد مسکن از این طرح باید دولت علاوه بر افزایش سقف تسهیلات، کارمزدها را کاهش داده و مدت بازپرداخت تسهیلات را نیز بیشتر کند.

بابایی با اشاره به تحویل ۲۹ هکتار زمین از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن برای اجرای ۱۹ پروژه در ۱۲ شهر ادامه داد: در همین راستا ساخت هزار و ۶۶۲ واحد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تمرکز طرح نهضت ملی در بخش روستایی است، افزود: هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی در راستای طرح نهضت ملی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما:

security code