افزایش ۱۰ درصدی برداشت عسل خوش طعم گیلان


۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۱۳:۲۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۷ چاپ

 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برداشت عسل از زنبورستان‌های گیلان امسال ۱۰ درصد بیشتر است، گفت: به دلیل وجود رطوبت در استان عسل تولیدی گیلان رقیق تر از عسل استان های دیگر است، اما بسیار خوش طعم و با کیفیت است.

افزایش ۱۰ درصدی برداشت عسل خوش طعم گیلان
کلانشهر: حجت علی اکبرنژاد با بیان اینکه امسال تنوع گیاهی در گیلان بسیار خوب بوده است و به همین دلیل عسل باکیفیت تری نیز در استان تولید شده است، افزود: همواره داشتن بهار خوب دلیل خوبی برای داشتن عسل خوب در استان است و خوشبختانه امسال فصل بهار خوبی در استان ما سپری شد، اما آمار دقیق میزان تولید عسل پایان مهرماه نهایی و اطلاع رسانی می شود.

 وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال سرشماری کندوها هستیم و زنبورداران باید تا پایان سرشماری از جابجایی کلنی‌ها خودداری کنند و لذا سرشماری تا ۲۸ مهر ادامه دارد.

علی اکبرنژاد تصریح کرد: زنبورداران سالی پربرکت را به ما گزارش داده اند و شهرستان های آستارا، تالش و رودسر از شهرستان های قطب تولید عسل در گیلان محسوب می شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برداشت عسل از زنبورستان‌های گیلان امسال ۱۰ درصد بیشتر است گفت: آمارگیری برای برنامه ریزی آینده و بررسی گذشته و حال است و نقش موثری در شناخت کمبودها و رفع موانع دارد.

وی همچنین با بیان اینکه آمارگیری یکی از راه‌های سیاست گذاری و مدیریت در هر سازمانی محسوب می‌شود، افزود: از سال ۹۸ تاکنون زنبورستان‌های کشور سرشماری نشده اند و لذا این سرشماری ابزاری برای برنامه ریزی مدون در صنعت زنبورداری محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: در گیلان به دلیل داشتن رطوبت، عسل رقیق تر از استان های دیگر تولید می شود، اما از نظر کیفیت بسیار عالی است.

علی اکبرنژاد با بیان اینکه عسل گیلان مشتریان بسیار زیادی دارد و علاه بر بازارهای استان به بازارهای دیگر استان ها نیز فروخته می‌شود، عنوان کرد: فعلا صادرات عسل گیلان به دیگر کشورها انجام نمی شود اما به صورت سوغات توسط هموطنانمان به دنیا معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: گیلان ۵۰۰۰ نفر زنبوردار دارد و این زنبورداران پارسال حدود ۴۶۰۰ تن عسل برداشت کردند.

نظر شما:

security code