ماجرای واردات خودروی هندی به ایران چیست؟


۱۴۰۱/۰۷/۲۱ - ۱۷:۵۷ | کد خبر: ۲۶۶۳۶ چاپ

خودروی رنو که در هند و برزیل تولید می‌شود اجازه تردد در بسیاری از کشورهای دنیا را ندارد زیرا که صفر ستاره ایمنی دارد!

ماجرای واردات خودروی هندی به ایران چیست؟
کلانشهر:انجمن خودروسازان هند، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: فروش خودروهای سواری در ماه سپتامبر در هند تقریباً دو برابر شده و به ۳۰۷ هزار و ۳۸۹ دستگاه خودرو نسبت به سال گذشته رسیده است.

فروش در چهارمین بازار بزرگ خودروی جهان با کاهش کمبودهای نیمه هادی‌ها افزایش یافته است و تولید ماهانه نیز با ۸۸ درصد افزایش به ۳۷۲ هزار و ۱۲۶ واحد رسیده است. همچنین، تقاضا در فصل برگزاری مراسم تقویت شده است که معمولاً از ماه اکتبر شروع می‌شود.

براساس گزارش رویترز، فروش خودروهای سواری در ماه های جولای تا سپتامبر ۳۸.۴ درصد افزایش یافت و به یک میلیارد و ۲۶ هزار و ۳۰۹ دستگاه خودرو رسید. فروش ماهانه موتور سیکلت حدود ۲۳ درصد کاهش یافت و به ۴۷ هزار و ۶۱۳ دستگاه رسید.

واردات خودروی هندی به قیمت جان مردم

اما ماجرای واردات خودروی هندی چیست که جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهار نظرش در صفحه شخصی خود در فضای مجازی و برنامه تلویزیونی اعلام کرد: «خودروی رنو که در هند و برزیل تولید می‌شود ناایمن است که شما ( اشاره به وزارت صمت) به عنوان خودروی اقتصادی می‌خواهید وارد کنید. این خودرو اجازه تردد در بسیاری از کشورهای دنیا را ندارد زیرا که صفر ستاره ایمنی دارد! یا باید سقف واردات خودرو حذف شود یا بالاتر برود. با این سقف واردات و رقم پیشنهادی این شکل واردات به درد خودروی اقتصادی برای قشر متوسط نمی‌خورد!»

زمزمه‌های ورود خودروهای هندی به ایران از سال ۹۵ قوت گرفت اما وقتی این خودروها استانداردها را پاس نکردند به هرحال ماجرای ورودشان هم جدی نشد. در ضمن سال ۹۵ اوج شکوفایی واردات خودرو بود و احتیاج نبود از هند خودرویی وارد شود تا مثلا پای فرانسه در میان بود و پژو گل سرسبد واردات خودرو قرار گرفته بود.

 

 

نظر شما:

security code