همه سرویس های ارسال پیامک در کشور قطع شدند


۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - ۲۲:۵۵ | کد خبر: ۲۶۶۶۲ چاپ

با دستور قضایی از امروز (۲۲ مهر) همه سرویس‌های ارسال پیامک در سراسر کشور قطع شده‌اند. سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی معمولا از همین سرویس‌ها برای ثبت نام کاربران جدید یا احراز هویت کاربران خود بهره می‌برند

همه سرویس های ارسال پیامک در کشور قطع شدند
کلانشهر : دیجیاتو و زومیت با انتشار تصاویر از ایجاد محدودیت در سامانه های ارسال پیامک خبر دادند و این اتفاق را ناشی از تصمیم قضایی اعلام کردند. سایت خبر فوری نیز از دیگر منابعی بود که این خبر را بازنشر داد.

دیجیاتو سایت تخصصی حوزه تکنولوژی در این باره نوشت: «با دستور قضایی از امروز (۲۲ مهر) همه سرویس‌های ارسال پیامک در سراسر کشور قطع شده‌اند. سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی معمولا از همین سرویس‌ها برای ثبت نام کاربران جدید یا احراز هویت کاربران خود بهره می‌برند؛ روندی که در حال حاضر مختل شده است. این اتفاق در حالی می‌افتد که در روزهای گذشته، ابتدا فیلترینگ گسترده شبکه‌های اجتماعی باعث دردسرهای بسیاری برای کاربران و کسب‌وکارها شد. سپس با از دسترس خارج شدن گوگل ادز، ‌ کسب‌وکارها صرفا از طریق سایت یا اپلیکیشن خود قادر به ارتباط با مشتریان بودند. اکنون ولی با قطع فعالیت سرویس‌های ارسال پیامک، بسیاری از پلتفرم‌های ایرانی قادر به جذب کاربران جدید نخواهند بود. دلیل این تصمیم قضایی هنوز مشخص نیست اما نمی‌توان آن را بی‌ارتباط با هک شدن یک پلتفرم پوش نوتیفیکیشن در هفته‌های اخیر دانست. »

زومیت دیگر وبسایت فناوری هم چنین اختلالی را تائید کرده است اما در بعضی از سرشماره های ارسال پیامک چنین اختلالی وجود نداشت و سامانه پیامک های بانکی که بخض عمده ای از پیامک های کلیدی مردم را تشکیل می دهد دچار مشکل جدی نبوده است. به نظر می رسد محدودیت هایی برای جلوگیری از مشکلاتی که هفته گذشته برای تعدادی از شماره های ارسال پیامک رخ داده بود سبب شده تا این تصمیم برای گروهی از سرشماره ها گرفته شود.

سامانه های مخابراتی کشور و اپراتورهای مختلف دو نوع سامانه های پیام رسان تبلیغاتی و خدمات رسانی دارند که به نظر می رسد اگر محدودیتی هم ایجاد شده برای سامانه های تبلیغاتی است و سامانه های پیامکی خدمات رسانی به فعالیت خود ادامه می دهند.